TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

IAB AdEx – 485 mln na reklamę online w pierwszym kwartale 2012

Według badania IAB AdEx wydatki na reklamę online w Polsce w pierwszym kwartale 2012 roku wyniosły 485 milionów. Dynamicznie rosną wydatki na reklamę mobile. Najbardziej aktywne sektory to nieruchomości, motoryzacja oraz turystyka i gastronomia.
O autorze
1 min czytania 2012-07-18

Branża reklamy cyfrowej w Polsce nadal notuje wzrost. Pierwszy kwartał 2012 roku zakończył się wartością 485 milionów złotych, nastąpił przyrost roczny na poziomie 9%. Najpopularniejsza jest reklama graficzna oraz marketing w wyszukiwarkach (SEM), po 36%. Na kolejnych miejscach znalazły się ogłoszenia (20%) oraz e-mail (6%). Dynamicznie wzrastają wydatki na reklamę mobilną. Marketerzy wydali trzykrotnie więcej na reklamę mobilną w pierwszym kwartale 2012 roku niż w porównywalnym okresie roku ubiegłego.

 

– W pierwszym kwartale 2012 Internet jako jedyne medium wygenerował istotny przyrost wydatków reklamowych. Ogólny spadek wydatków na reklamę odcisnął jednak swoje piętno na strukturze wydatków w internecie. Najbardziej odczuły to segmenty rynku bazujące na reklamie wizerunkowej, w przypadku której cięcia wydatków zawsze uwidaczniają się w pierwszej kolejności, a więc display i e-mail marketing. Wzrost całości rynku online zawdzięczamy głównie dodatnim dynamikom ogłoszeń i SEM. Z trzech największych branż tradycyjnie inwestujących najwięcej w reklamę w internecie, swoje wydatki zwiększyła jedynie branża motoryzacyjna; telekomunikacja i finanse je zredukowały – powiedział Piotr Kowalczyk, Prezes Zarządu IAB Polska.

Analizując strukturę branżową, najbardziej aktywny w pierwszym kwartale 2012 był sektor motoryzacji, który wzrósł o jedną trzecią w stosunku do porównywalnego okresu zeszłego roku. Zanotowano także wzmożoną aktywność w branży turystycznej i w sektorze nieruchomości. W czołówce nadal znajdują się także: finanse, telekomunikacja i handel.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

IAB AdEx to cykliczne badanie służące do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku, a jego wyniki stały się standardem rynkowym i są bazą dla innych analiz dotyczących wydatków reklamowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się