TOP 10 marek na NK i przykłady akcji

TOP 10 marek na NK i przykłady akcji

Co słychać na NK? Jak wyglądają statystyki najpopularniejszego polskiego serwisu społecznościowego? Jakie są najpopularniejsze komercyjne grupy oficjalne na NK.pl i jakie akcje prowadzą tam marki?

grafika: nk.pl

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

NK, lub jak jeszcze czasem ktoś woli Nasz Klasa, to nadal bez wątpienia jeden z najważniejszych serwisów społecznościowych w Polsce. Sprawdziliśmy, jak marki radzą sobie w tym serwisie.

Liczby - Facebook vs NK

Według badania Megapanelu z czerwca 2013 NK miała 7,5 mln real users. W tym samym okresie Facebook osiągnął liczbę 14,4 mln real users. Dlaczego w starciu z Facebookiem o uwagę marketerów NK zostaje daleko w tyle w artykule "Czy marki mają czego szukać na NK?" wyjaśniał Michał Sławiński, Social Media Director, The Digitals:

Problemy NK.pl z zainteresowaniem działaniami na swoim portalu marek wynikają z kilku kwestii. Pierwszą z nich był fakt dużej bariery rozpoczęcia działań związanej z kosztami. Aby być obecnym na NK.pl jeszcze kilka lat temu (wtedy na Naszej Klasie), trzeba było dysponować sporym budżetem, opłacało się więc startować z naprawdę szeroko zakrojoną akcją, opartą w dużej mierze na kampaniach display'owych. (...) Obecnie założenie grupy i pełna jej customizacja nic nie kosztuje, a NK.pl zachęca do działań. 


Druga kwestia to wizerunek tego portalu, a w zasadzie osób na nim się znajdujących. W powszechnym postrzeganiu NK.pl wśród marketerów utarło się kilka stereotypów związanych z użytkownikami NK.pl. Przypisuje się im wiejskie pochodzenie, niski wiek lub niekiedy bardzo zaawansowany wiek, brak aktywności na portalu, nawet "obciach" i fakt tego, że są to ludzie z niskich grup społecznych. Jest to mit, ponieważ według badań użytkownicy NK.pl reprezentują szerokie spektrum naszego społeczeństwa, a w niektórych cechach profil użytkownika NK.pl jest bardzo zbliżony do profilu polskiego internauty (np. wykształcenie czy miejscowość zamieszkania).

Wg statystyk otrzymanych od NK w zestawieniu miast z największą liczbą użytkowników znajdują się Warszawa (148 tys.), Łódź (94 tys.) i Wrocław (83 tys.).

Marki na NK 

Rok temu przygotowaliśmy zestawienie TOP 10 marek (produkty i usługi) na NK. Okazało się, że niektórym markom udało się zebrać zdecydowanie więcej użytkowników na NK niż fanów na Facebooku. Jak to wygląda aktualnie?

Najwięcej użytkowników na NK zgromadził... Święty Mikołaj (ponad 805 tys.), Fani Sportu (grupa nieoficjalna) i Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy (ponad 680 tys. osób). Wśród najpopularniejszych grup na NK są także te prowadzone dla marek Pepsi, Sony Polska i Frugo.

.

Najpopularniejszą markową grupą oficjalną na NK jest grupa Pepsi, która w momencie przygotowywania zestawienia posiadała 449056 użytkowników (dla porównania liczba fanów Pepsi na Facebooku to 510499), co oznacza przyrost o 114,89% w porównaniu do poprzedniego roku (zmiana dla FB 150,81%). Dynamika zmiany liczby użytkowników grupy lidera ubiegłorocznego topu marki Sony Polska wynosi dla NK 24,31% (382210 vs 307457 osób) a na FB 127,39% (190813 vs 83914 w maju 2013 r.)  O ponad 110% zwiększyła się liczebność oficjalnej grupy Frugo, do której aktualnie należy ponad 365 tys. osób (na FB marka zgromadziła 713359 fanów). Na czwartej pozycji w top 10 uplasowała się grupa marki Heyah, licząca 339084 (wzrost o 23,31% na NK i 169% na FB - aktualnie 643681 fanów). Ciekawym przykładem jest zajmująca piąte miejsce grupa Okazjum.pl posiadająca 256577 użytkowników (przy czym fanów na FB w liczbie 3680). Silne grupy odbiorców na NK mają także nieobecne na Facebooku marki Monster High (wzrost liczebności o 160% w odniesieniu do maja 2012 roku), Littlest Pet Shop (założona we wrześniu 2012 roku) i Agent NERF. Zestawienie największych oficjalnych grup komercyjnych na NK zamyka marka Tymbark, której udało się zgromadzić prawie 140 tys. użytkowników (na FB ponad 1,1 mln). 

 Poniżej galeria markowych grup:

przykłady działań marketingowych prowadzonych na NK na następnej podstronie

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij