Bardzo Dobre Maniery - Polski Czerwony Krzyż wprowadza nowy model pomagania dzieciom

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Bardzo Dobre Maniery - Polski Czerwony Krzyż wprowadza nowy model pomagania dzieciom

Polski Czerwony Krzyż i Cheil Polska w kooperacji z warszawskimi i krakowskimi restauratorami wprowadzają nowy model przekazywania dotacji dla niedożywionych dzieci z ubogich rodzin.

- Podejmujemy próbę wprowadzenia systemu, który zapewni finansowanie działań PCK na stałe i bez konieczności organizowania jednorazowych zbiórek i kampanii - mówi Marcin Talarek, Head of Innovation z agencji Cheil Polska.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Każdy z klientów restauracji, które biorą udział w akcji, może przekazać 5 zł - tylko tyle kosztuje ciepły obiad dla jednego z 700 000* polskich dzieci, które nie jadają go regularnie (źródło: raport Głównego Urzędu Statystycznego „Ubóstwo w Polsce w 2012 roku”). Aby do rachunku została doliczona ta symboliczna kwota, wystarczy po skończonym posiłku skorzyżować sztućce na talerzu. Całość środków trafi na konto PCK.

- Jest wiele osób, które deklarują chęć przekazywania środków na różne działania charytatywne. Chcemy zniwelować bariery stojące im na przeszkodzie, więc wraz z partycypującymi lokalami, dajemy im możliwość uiszczenia symbolicznej kwoty za pomocą prostego gestu. Liczymy również, że kolejne restauaracje będą wdrażać Bardzo Dobre Maniery - Agata Szczotka-Sarna, specjalistka ds. promocji w PCK.

Mimo licznych kampanii prowadzonych przez organizacje charytatywne problem niedożywienia polskich dzieci wciąż istnieje.

- Przestarzały system fundraisingu działa w sposób doraźny. 700 000 niedożywionych dzieci to poważny problem społeczny, więc jego rozwiązanie powinno być ugruntowane w zmianie społecznej. Z tego względu zdecydowaliśmy się wykorzystać naturalny element naszego zachowania. Liczymy, że nowe ułożenie sztućców i związany z nim model wspierania Polskiego Czerwonego Krzyża wejdzie na stałe do naszej codzienności jako zasada dobrego wychowania – mówią Wojciech Kowalik i Maciej Kozina, innovation creatives z agencji Cheil.

Wdrażaniu nowego systemu przekazywania dotacji towarzyszy kampania opierająca się na działaniach w internecie (bdbmaniery.pck.pl), mediach społecznościowych (#bdbmaniery, @bdbmaniery) oraz na materiałach POS (podkładki pod talerze, etui na sztućce itp.). W zależności od wyników z pierwszych kilku tygodni akcji zostanie podjęta decyzja o ogólnopolskim wprowadzaniu Bardzo Dobrych Manier.

Bardzo Dobre Maniery to element programu Godne Dzieciństwo realizowanego przez Polski Czerwony Krzyż. Celem programu Godne Dzieciństwo jest kompleksowe wspieranie dzieci i młodzieży z najbardziej potrzebujących rodzin. W jego ramach PCK realizuje projekty dożywiania najmłodszych.

Mechanizm przekazywania dotacji, strategię oraz kreację opracowała agencja Cheil Polska. Animacja została przygotowana przez FDR Studio.

Więcej informacji o Bardzo Dobrych Manierach na bdbmaniery.pck.pl oraz w animacji:

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij