Klepsydry pogrzebowe w polskich miastach, czyli akcja organizacji Extinction Rebellion

Zmienimy Świat

dołącz do akcji

Klepsydry pogrzebowe w polskich miastach, czyli akcja organizacji Extinction Rebellion

Na ulicach kilku polskich miast pojawiły się klepsydry pogrzebowe o treści nawiązującej do katastrof klimatycznych. Jest to część akcji społecznej polskiego oddziału organizacji Extinction Rebellion, która tym samym chce zwrócić uwagę społeczeństwa na skutki globalnego ocieplenia.

Aktywiści z polskiego oddziału organizacji Extinction Rebellion już od jakiegoś czasu organizują różne akcje oraz happeningi, które mają na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy związane z globalnym ociepleniem. Ich ostatnia inicjatywa polegała na rozwieszaniu w kilku polskich miastach – Warszawie, Sopocie, Gdańsku oraz Gdyni – klepsydr pogrzebowych o treści nawiązującej do końca cywilizacji.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Treść jednej ulotki stylizowanej na klepsydrę brzmiała – „Polska 966-2050, zmarła z powodu globalnego ocieplenia, zalania przez Bałtyk, głodu, suszy, wojen”. 

W ten sposób aktywiści nawiązują do zapowiadanego przez naukowców na 2050 rok końca cywilizacji. 

Akcji towarzyszył też happening, który odbył się 13 czerwca w Warszawie pod siedzibą Polsatu. Aktywiści organizacji Extinction Rebellion nieśli wówczas czarną trumnę z napisem „Ludzkość”. 

zdjęcia: facebook.com/XRPolska

PS

14 maja br. aktywiści z organizacji Greenpeace zawiesili na siedzibach PiS i PO wielkie czarne transparenty z napisem „Polska bez węgla 2030”. Akcja była protestem przeciwko ignorowaniu przez obie partie kryzysu klimatycznego.

PS2

Greenpeace w ramach akcji „Tell Oreo to #DropDirtyPalmOil” umieściło przed siedzibą Mondelez International, producenta Oreo, replikę popularnego ciasteczka o nowym smaku – wylesienia.

PS3

„Tygodniowo zjadamy tyle plastiku, ile ma go w sobie karta kredytowa” – brzmi jedno z haseł nowej kampanii WWF. Jej celem jest zwrócenie uwagi na palący problem tworzyw sztucznych zanieczyszczających nasze środowisko.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij