Aktywiści z polskiego oddziału organizacji Extinction Rebellion już od jakiegoś czasu organizują różne akcje oraz happeningi, które mają na celu zwrócenie uwagi społeczeństwa na problemy związane z globalnym ociepleniem. Ich ostatnia inicjatywa polegała na rozwieszaniu w kilku polskich miastach – Warszawie, Sopocie, Gdańsku oraz Gdyni – klepsydr pogrzebowych o treści nawiązującej do końca cywilizacji.
Treść jednej ulotki stylizowanej na klepsydrę brzmiała – „Polska 966-2050, zmarła z powodu globalnego ocieplenia, zalania przez Bałtyk, głodu, suszy, wojen”.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W ten sposób aktywiści nawiązują do zapowiadanego przez naukowców na 2050 rok końca cywilizacji.
Akcji towarzyszył też happening, który odbył się 13 czerwca w Warszawie pod siedzibą Polsatu. Aktywiści organizacji Extinction Rebellion nieśli wówczas czarną trumnę z napisem „Ludzkość”.
zdjęcia: facebook.com/XRPolska
PS
14 maja br. aktywiści z organizacji Greenpeace zawiesili na siedzibach PiS i PO wielkie czarne transparenty z napisem „Polska bez węgla 2030”. Akcja była protestem przeciwko ignorowaniu przez obie partie kryzysu klimatycznego.
PS2
Greenpeace w ramach akcji „Tell Oreo to #DropDirtyPalmOil” umieściło przed siedzibą Mondelez International, producenta Oreo, replikę popularnego ciasteczka o nowym smaku – wylesienia.
PS3
„Tygodniowo zjadamy tyle plastiku, ile ma go w sobie karta kredytowa” – brzmi jedno z haseł nowej kampanii WWF. Jej celem jest zwrócenie uwagi na palący problem tworzyw sztucznych zanieczyszczających nasze środowisko.