Your Plastic Diet: WWF w dobitny sposób pokazuje, ile plastiku zjadamy tygodniowo

Your Plastic Diet: WWF w dobitny sposób pokazuje, ile plastiku zjadamy tygodniowo
„Tygodniowo zjadamy tyle plastiku, ile ma go w sobie karta kredytowa” – brzmi jedno z haseł nowej kampanii WWF. Jej celem jest zwrócenie uwagi na palący problem tworzyw sztucznych zanieczyszczających nasze środowisko.
O autorze
1 min czytania 2019-06-17

Kampania WWF ruszyła w ramach niedawno opublikowanego raportu, który został sporządzony przez naukowców z australijskiego Uniwersytetu w Newcastle. Ich zdaniem plastik obecny jest wszędzie – pojawia się nie tylko na dnie oceanów, ale również w tym, co spożywamy. Jak pokazało badanie, średnio w ciągu roku przyjmujemy z jedzeniem i piciem 102 tys. kawałków plastiku mniejszych niż 1 mm. To natomiast daje rocznie 250 gramów plastiku na osobę i prawie 5 gramów tygodniowo.

W związku z tymi niepokojącymi informacjami WWF stworzyło serię plakatów, które w dobitny sposób przedstawiają ilość plastiku, jaką spożywamy w danym okresie czasu. W ramach kampanii „Your Plastic Diet” organizacja uruchomiła też specjalną platformę, na której każdy z nas może dowiedzieć się, jakie nawyki warto zmienić w swoim życiu, by ograniczyć wszechobecne tworzywa sztuczne.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za realizację odpowiada agencja Grey Malaysia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

East West Market w Kanadzie znalazł sposób na to, by klienci zaprzestali korzystania z plastikowych toreb jednokrotnego użytku – sklep oferuje wyłącznie foliówki z kompromitującymi napisami.

PS2

Tajlandzki supermarket Rimping oferuje swoim klientom produkty zapakowane w liście bananowca. W ten sposób firma chce ograniczyć wykorzystywanie plastiku.

PS3

Przeglądając Instagrama marzą nam się luksusowe apartamenty, egzotyczne podróże, kolorowe drinki z widokami. Czasem pojawia się zazdrość, że influencerzy mogą, a my nie. Dzięki kampanii, opatrzonej hashtagiem #TooLaterGram, WWF i agencja TBWA w Paryżu zamieniły zazdrość na lekcję świadomości ekologicznej.