zdjęcie: depositphotos.com
O koncepcji Loop pisaliśmy już uprzednio w kontekście firmy Carrefour, która w styczniu br. ogłosiła planowane wdrożenie opakowań wielokrotnego użytku dzięki współpracy z firmą TerraCycle. Podobne rozwiązanie wprowadza koncern Beiersdorf, właściciel takich marek jak Nivea, Tesa, La Prarie, Eucerin i Hansaplast. Teraz z kolei technologię Loop planuje wykorzystywać firma kurierska UPS.
Zobacz również
Już wkrótce klienci będą otrzymywali swoje przesyłki w specjalnych, trwałych opakowaniach, które po dostarczeniu do odbiorcy będą czyszczone i ponownie wykorzystywane do załadunku oraz wysyłki.
Testy opakowań Loop będą testowane w Paryżu oraz Nowym Jorku, lecz firma UPS planuje wdrożyć tę technologię również na innych rynkach.
PS
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Zalando przeprowadza całkowitą wymianę toreb dla produktów kosmetycznych z plastikowych na papierowe. Zmiana ta pozwoli na zredukowanie zużycia plastiku niemal o 9,5 tys. kg rocznie. Firma zapowiada również przestawienie się na materiały w 100% zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju do 2020 roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing