Pierwsze testy programu „Druga szansa” były już prowadzone w Niemczech w zeszłym roku. Po tym, jak został on pozytywnie przyjęty przez klientów, IKEA postanowiła poszerzyć inicjatywę o wszystkie swoje markety.
W ramach programu klienci mogą oddać do salonów marki używane, lecz w dobrym stanie meble – w zamian za nie otrzymają bony zakupowe na nowe produkty. Natomiast artykuły przekazane w ramach inicjatywy zostaną ponownie wystawione na sprzedaż w specjalnych miejscach w marketach brandu.
Zobacz również
Podobny program funkcjonuje również w Czechach i na Słowacji. Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle podobna inicjatywa zostanie wprowadzona do Polski.
PS
Grupa Ingka, właściciel sieci IKEA, zamierza przetestować potencjalne oferty leasingu mebli, aby wesprzeć klientów w nabywaniu produktów marki, dbaniu o nie i przekazywaniu ich dalej w bardziej zrównoważony sposób. W Polsce testy tej usługi ruszą już w tym roku.
#PrzeglądTygodnia [09-15.09.2025]: minimalizm w kampanii OOH Braci Sadowników, fundacja Igi Świątek, Grupa Arche na rzecz demografii
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
IKEA postanowiła stworzyć własną aplikację, za pomocą której podpowiada swoim klientom, jakie nawyki mogą zmienić w swoim życiu, by lepiej dbać o środowisko.
PS3
W maju br. brytyjski oddział marki IKEA zaprezentował nową, całkowicie darmową, ekologiczną kolekcję zatytułowaną Lagom, za pomocą której brand chce zachęcić swoich klientów do upcyklingu.
PS4
Internauci zauważyli, że kształt kanap w kreatorze sof marki IKEA niekiedy przywodzi na myśl litery oraz cyfry – szwedzki brand podchwycił ten pomysł i stworzył własny, kanapowy font.