IKEA znana jest ze swoich kreatywnych pomysłów i świetnego real time marketingu. Niedawno w sieci furorę zrobił kreator sof marki, jednak nie tylko za sprawą możliwości dobierania i tworzenia własnych projektów mebli, lecz również przez nietypowe pomysły, na które wpadają internauci.
Niektórzy na przykład prześcigają się w tworzeniu jak najdroższych i najdłuższych sof, inni z kolei tworzą labirynty. Kilka osób natomiast zauważyło, że niekiedy kształty kanap przywodzą na myśl… litery!
Zobacz również
Pomysł ten ewidentnie spodobał się marce IKEA, która to stworzyła swój własny font – „Soffa Sans”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
We loved your sofa planner creations so much they inspired the comfiest font ever. Meet SOFFA SANS. Download here https://t.co/ZdMyFuahqM pic.twitter.com/IIHnDHWwFO — IKEA UK (@IKEAUK) 28 czerwca 2019
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oczywiście jest to tylko zabawny ruch ze strony marki, tak naprawdę IKEA nie zamierza wprowadzić swojego własnego fontu. Mimo wszystko, brand po raz kolejny udowodnił, że „umie w internety” ;).
PS
IKEA, znana ze świetnego real time marketingu, i tym razem postanowiła w nietypowy sposób zareklamować swój produkt, korzystając z rozgłosu innej marki – zasugerowała, że najnowszy komputer Apple’a wygląda jak… tarka do warzyw.
PS2
Pod koniec 2018 roku firma Pantone ogłosiła, że kolorem na 2019 rok jest Living Coral, czyli odcień koralowy. Na odpowiedź marki IKEA nie trzeba było długo czekać.
PS3
W Madrycie animowany plan sklepu ze wskazówkami dla klientów, w Indiach dostawy elektrorikszami, w Polsce pytony, basen dla łososi i wybieg dla reniferów – IKEA od zawsze stara się dostosowywać swoją ofertę i komunikację do kraju, w którym je sprzedaje.
PS4
W dniu meczu Szwecja – Anglia w ćwierćfinale MŚ 2018 na okładce angielskiego dziennika The Times ukazał się wzorowany na instrukcji składania mebli marki IKEA przewodnik, jak pokonać przeciwnika.
PS5
W maju 2018 roku nasze skrzynki pękały w szwach w związku z wejściem w życie RODO. Zmiany w prawie stały się również pretekstem dla IKEA do stworzenia nowej reklamy, która pokazała, że marka dba o naszą prywatność od dawna.
PS6
IKEA w świetny sposób zareagowała też na zaślubiny księcia Harry’ego i księżnej Meghan.