Strategia od podstaw: Brand hero - taktyka na maskotkę

Strategia od podstaw: Brand hero - taktyka na maskotkę

Niezbyt często używana taktyka, czyli wykorzystanie bohatera marki. Czy opłaca się w social mediach? Dobrze przemyślana - zdecydowanie tak!

Praca przy kampaniach marketingowych wykorzystujących skutecznego brand hero tylko pozornie jest prosta. Stworzenie czegoś oryginalnego, poszerzającego znany do tej pory kontekst, a przy tym angażującego, jest naprawdę trudnym zadaniem - Arkadiusz Szulczyński, K2 Internet

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Mały Głód

“Młody, zdolny, z prowincji, wykształcenie przedszkolne niepełne, włochaty, żółty, zdrowy, ubezpieczony. Z furą, szuka miłości” (opis z aplikacji z fanpage'a)

Wszyscy znamy tego sympatycznego małego żółtego potworka, który nachodzi nas w ciągu dnia i nie daje spokoju, póki nie zjemy jakiegoś jogurtu Danone.

Można było go dostać nieraz z jogurtami w sklepie (sama mam 2 Głody :), ale znany jest przede wszystkim z reklam telewizyjnych. Na szczęście w internecie też jest go pełno. Fanpage Małego Głoda ma grubo ponad 900 tys. fanów. Można go znaleźć też w innych kanałach (m.in. na YouTube).

Kiedy Heureka zaczynała (w sumie pod koniec 2009) - dawno to było, bo w 2010 roku! - wysłała maile do wybranych blogerów z informacją o kompromitujących zdjęciach oraz tajemniczym tekstem. Skuteczność agencji była tak duża, że w pół roku później przekroczyli pierwszych 100 tys. fanów. Również dzięki wykorzystaniu wirusowości zakazanych reklam:

Jesienią tego samego roku Heureka otrzymała nagrodę Silver Drum w kategorii Interactive w ramach 17. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Golden Drum w Portorożu za kampanię “Wielka Inwazaja Małego Głoda”. Akcja została również nagrodzona w konkursie Golden Arrow oraz zdobyła brąz na KTR 2011.

W 2014 roku, tak samo jak w roku bieżącym, komunikację poprowadzi VML Poland. W połowie 2010 roku Małego Głoda prowadziła MediaCom.

Serce i Rozum

Telekomunikacja Polska (Orange) nigdy dobrym wizerunkiem nie grzeszyła. Tak samo jak Neostrada. Ten duet wszystko zmienił. Na lepsze.

Dwa miliony fanów i cały czas ta liczba rośnie. Królują wśród stron z branży telekomunikacyjnej od miesięcy, choć postacie pojawiły się w reklamach telewizyjnych w 2010 roku. Lemon Sky (wówczas Adv.pl), odpowiedzialna za wizerunek bohaterów w sieci, otrzymała złotą nagrodę w kategorii media interaktywne na KTR 2011 za ten spot:

W 2011 otrzymali również Złotą Antenę Świata Telekomunikacji za kampanię promocyjną roku i Golden Arrow 2011 za spot “Kaszpirowski”. To oczywiście nie wszystkie nagrody.

Jak często w tego typu przypadkach bywa, bohaterowie wykorzystywani są nie tylko w konkursach i aplikacjach, ale również w specjalnie kręconych na potrzeby internetu spotach.

Pojawił się również tajemniczy spot, który nie został opublikowany na oficjalnym kanale Serca i Rozumu (z wiadomych względów):

Skuteczność ocieplania wizerunku przeszła wszelkie oczekiwania. Wyniki badań jakościowych w połowie 2010 roku były najlepsze w historii marki. Wzrosła sprzedaż pakietów internetowych i telewizyjnych. Pomimo wielu spotów format nadal się nie znudził.

Twórcami platformy komunikacji Serce i Rozum jest agencja Publicis. Komunikacją w Internecie zajmuje się agencja Lemon Sky.

Poleć tekst:

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij