Praca przy kampaniach marketingowych wykorzystujących skutecznego brand hero tylko pozornie jest prosta. Stworzenie czegoś oryginalnego, poszerzającego znany do tej pory kontekst, a przy tym angażującego, jest naprawdę trudnym zadaniem - Arkadiusz Szulczyński, K2 Internet
Mały Głód
“Młody, zdolny, z prowincji, wykształcenie przedszkolne niepełne, włochaty, żółty, zdrowy, ubezpieczony. Z furą, szuka miłości” (opis z aplikacji z fanpage'a)
Wszyscy znamy tego sympatycznego małego żółtego potworka, który nachodzi nas w ciągu dnia i nie daje spokoju, póki nie zjemy jakiegoś jogurtu Danone.
Można było go dostać nieraz z jogurtami w sklepie (sama mam 2 Głody :), ale znany jest przede wszystkim z reklam telewizyjnych. Na szczęście w internecie też jest go pełno. Fanpage Małego Głoda ma grubo ponad 900 tys. fanów. Można go znaleźć też w innych kanałach (m.in. na YouTube).
Kiedy Heureka zaczynała (w sumie pod koniec 2009) - dawno to było, bo w 2010 roku! - wysłała maile do wybranych blogerów z informacją o kompromitujących zdjęciach oraz tajemniczym tekstem. Skuteczność agencji była tak duża, że w pół roku później przekroczyli pierwszych 100 tys. fanów. Również dzięki wykorzystaniu wirusowości zakazanych reklam:
Jesienią tego samego roku Heureka otrzymała nagrodę Silver Drum w kategorii Interactive w ramach 17. Międzynarodowego Festiwalu Reklamy Golden Drum w Portorożu za kampanię “Wielka Inwazaja Małego Głoda”. Akcja została również nagrodzona w konkursie Golden Arrow oraz zdobyła brąz na KTR 2011.
W 2014 roku, tak samo jak w roku bieżącym, komunikację poprowadzi VML Poland. W połowie 2010 roku Małego Głoda prowadziła MediaCom.
Serce i Rozum
Telekomunikacja Polska (Orange) nigdy dobrym wizerunkiem nie grzeszyła. Tak samo jak Neostrada. Ten duet wszystko zmienił. Na lepsze.
Dwa miliony fanów i cały czas ta liczba rośnie. Królują wśród stron z branży telekomunikacyjnej od miesięcy, choć postacie pojawiły się w reklamach telewizyjnych w 2010 roku. Lemon Sky (wówczas Adv.pl), odpowiedzialna za wizerunek bohaterów w sieci, otrzymała złotą nagrodę w kategorii media interaktywne na KTR 2011 za ten spot:
W 2011 otrzymali również Złotą Antenę Świata Telekomunikacji za kampanię promocyjną roku i Golden Arrow 2011 za spot “Kaszpirowski”. To oczywiście nie wszystkie nagrody.
Jak często w tego typu przypadkach bywa, bohaterowie wykorzystywani są nie tylko w konkursach i aplikacjach, ale również w specjalnie kręconych na potrzeby internetu spotach.
Pojawił się również tajemniczy spot, który nie został opublikowany na oficjalnym kanale Serca i Rozumu (z wiadomych względów):
Skuteczność ocieplania wizerunku przeszła wszelkie oczekiwania. Wyniki badań jakościowych w połowie 2010 roku były najlepsze w historii marki. Wzrosła sprzedaż pakietów internetowych i telewizyjnych. Pomimo wielu spotów format nadal się nie znudził.
Twórcami platformy komunikacji Serce i Rozum jest agencja Publicis. Komunikacją w Internecie zajmuje się agencja Lemon Sky.
Strategia od podstaw: Brand hero - taktyka na maskotkę
- Autor: Monika Czaplicka 20.09.2013
- 4 min czytania

Niezbyt często używana taktyka, czyli wykorzystanie bohatera marki. Czy opłaca się w social mediach? Dobrze przemyślana - zdecydowanie tak!