Polskie akcje na Instagramie - przegląd

Polskie akcje na Instagramie - przegląd

Wg wyników Megapanelu PBI/Gemius od maja br. Instagram odwiedza miesięcznie ponad 1 mln RU z Polski. Czy Instagram to dobre miejsce na akcje marketingowe? Jakie działania prowadzą na jego platformie marki?

W czerwcu br. Instagram odwiedziło prawie 1,1 mln RU. Rosnąca popularność aplikacji sprawia, że pojawia się tam coraz więcej marek. Na Instagramie są już aktywne m.in. Allegro, BMW Polska, Cropp, Mohito, Mosquito.pl, Nałęczowianka (profil skierowany na rynki arabskie), Panorama Firm, Polkomtel Plus, PGE Polska Grupa Energetyczna, Reserved, Sinsay, Solar, Volkswagen Polska i Zamek Królewski w Warszawie (przegląd z lipca, przegląd z sierpnia br.).

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

 

Niedawno przedstawialiśmy zagraniczne konta i akcje marek warte uwagi. Dziś sprawdzimy, co ciekawego dzieje się w Polsce, jakie czynniki wpływają na sukces akcji i czy Instagram jest dobrym miejscem do przeprowadzania konkursów. Swoimi spotrzeżeniami dzielą się Yuri Drabent z Lubię to - Social Media Agency, Michał Juda z SHWRM.pl, Anna Robotycka z FaceADDICTED, Monika Sidorowicz z agencji 180heartbeats + JUNG v. MATT i Michał Sławiński z The Digitals.

Showroom: #shwrmbag

"Póki co przeprowadziliśmy jeden próbny konkurs, który polegał na tym, że użytkownicy wrzucali zdjęcia z SHOWROOMOWYMI torbami na Instagrama i dodawali tag #shwrmbag. Zdjęcia te trafiały na nasz fanpage na Facebooku i były wynagradzane kuponami upominkowymi.

W konkursie dodano 15 zdjęć, więc biorąc pod uwagę, że mamy ok. 700 followersów było to niewiele ponad 2% użytkowników. Trudno więc powiedzieć, żeby konkurs cieszył się wielkim powodzeniem. Z drugiej strony zdjęcia konkursowe łącznie zdobyły ponad 250 instagramowych serduszek (średnio kilkanaście na zdjęcie), więc zapewniło nam to całkiem przyzwoitą ekspozycję marki na Instagramie (na każdym zdjęciu jest torba z naszym logo).

Naszym zdaniem przede wszystkim utrudnione jest promowanie konkursu na Instagramie - poza dodaniem jednego zdjęcia z informacją właśnie na Instagramie, konkurs musieliśmy promować na Facebooku (na Instagramie tego typu zdjęcia 'komercyjne' z tekstową informacją nie cieszą się dużą popularnością). Ponadto webowa aplikacja nie umożliwia przeglądania konkretnych hashtagów, więc na samym Instagramie ciężko było zobaczyć zdjęcia konkursowe (w tym celu stworzyliśmy sami specjalną stronę na shwrm.pl). I ostatnia rzecz - sposób ustawiania prywatności na Instagramie (nie można zmieniać ustawień prywatności per post, tylko trzeba per konto) powoduje, że mieliśmy sygnały od osób, które opublikowały zdjęcie, lecz było ono prywatne i nie mogliśmy go uwzględnić w konkursie.

Myślę, że jak Instagram wreszcie umożliwi wykupowanie reklam, prowadzenie i promowanie takich konkursów będzie trochę prostsze" - mówi Michał Juda z Showroom.pl.

Hyundai: #upolujhyundaia

"Akcja #upolujhyundaia opierała się na Instagramie i łączyła go z Facebookiem. Zadaniem użytkowników Instagrama, będących fanami Hyundaia na Facebooku, było zrobienie jak największej liczby zdjęć Hyundaiów i opisanie ich hashtagiem #upolujhyundaia. Akcja przypadła na okres wakacji, kiedy ruchliwość ludzi była spora i mieli oni możliwość polowania na samochody przy pomocy swoich smartfonów. W działaniu nagradzane były te osoby, które łącznie zebrały największą liczbę zarówno zdjęć, jak i lajków pod nimi. Dzięki tej aktywacji liczba fanów wzrosła o ponad 4 tys. osób, dodanych zostało ponad 3 tys. zdjęć, które łącznie zebrały ponad 700 tys. lajków na Instagramie.

To, co istotne w tym działaniu, i co jest cenną lekcją na przyszłość, to świadomość możliwości manipulacji zbieranymi like’ami przez użytkowników. Warto tak konstruować akcje, aby jak najbardziej ograniczać tę swobodę, obserwowaliśmy bowiem pewne problemy z tym związane podczas trwania konkursu. Świetnie sprawdza się natomiast łączenie działania na Instagramie z Facebookiem – daje to duże możliwości do poszerzenia zasięgu akcji, zbiera sporo cennej treści i korzystnie wpływa na zaangażowanie fanów, coraz częściej korzystających z Instagrama. Warto również położyć nacisk na kreatywność ludzi i pozwolić im na rozwinięcie na tym polu skrzydeł w taki sposób, aby aktywność dotyczyła marki – gwarantuje nam to wtedy spory zasięg treści tworzonej przez społeczność – autentycznej i często unikatowej" - mówi Michał Sławiński z The Digitals.

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij