Miesiąc temu przedstawiliśmy, jakie tagi na Instagramie były używane najczęściej w czerwcu. Co się zmieniło w lipcu? Wśród najbardziej popularnych tagów pojawiły się słowa wakacje, holiday, jedziemy, sun, morze i lody.
20 najbardziej popularnych tagów
Zobacz również
20 najbardziej popularnych tagów polskojęzycznych
Wśród miejsc najmocniej w porównaniu do poprzedniego miesiąca wzrósł odsetek osób używających tagu #gdynia. W zestawieniu pojawił się także tagi opener oraz mazury.
10 najbardziej popularnych miejsc na Instagramie
Wśród tagów marek najczęściej pojawiały się cola, nike, bmw i pkp. Mocno wkroczyli na Instagrama także pracownicy Grupy Banki Spółdzielcze. W top 25 znalazły się także m.in. lech, tymbark, desperados i tyskie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
25 najbardziej popularnych marek na Instagramie
Przybywa także polskich kont na Instagramie – top najpopularniejszych można znaleźć na blogu social360.pl.
Wśród publicznych kont firm na Instagramie można już znaleźć m.in.
marki, media i organizacje:
Aktivist Magazyn, BMW Polska, CKM, Empik Foto, Instadruk, Kayax, MTV Polska, Nałęczowianka (profil skierowany na rynki arabskie), Panorama Firm, Polkomtel Plus, Szpadyzor Records, Thisispaper Magazine, Viva Polska, Volkswagen Polska. Swoją działalność rozpoczynają m.in. Allegro, Banki Spółdzielcze @jakvip, Centrum Architektury, pracownicy Marsa, czyli @ludziezmarsa, PGE Polska Grupa Energetyczna, Szlachetnapaczka.
marki i pisma modowe:
ALOHA FROM DEER, Ania Kruk, Conceptshop.pl, Cropp, DeeZee.pl, Diamante Wear, Dziedzic Pruski, Elle Polska, F&F Moda, hazelxxi, magazyn K MAG, KYOU, Local Heroes, Majors Urban Wear, Mohito, Mosquito.pl, misbhv, Mr. Gugu & Miss Go, Neuf Bijoux, Pardon My French, PLNY Lala, PLNY Textylia, Preska Fashion, Prostowear, Reserved, RISK made in Warsaw, Run Colors, Shwrm, Sinsay, skateshop.pl, Sklepkoszykarza.pl, Solar, stoprocent, Trimili, Biżuteria YES, Vinted Poland.
– Diamante Wear, PLNY lala, Neuf Bijoux czy Majors wear to polskie super marki modowe, które śledzę codziennie. Cenię je za to, że na bieżąco wrzucają nowe, dostępne modele ubrań i oferują rabaty dla followersów – a to się na naszym rynku wciąż zdarza bardzo rzadko. Wszystkie wymienione profile mają wspólne mianowniki: są prowadzone systematycznie, mają cudowne zdjęcia, genialnie eksponują produkt (szczególnie: Louboutin i Magnum) – mówi Anna Zielińska, New Business Director, Socializer S.A. – Na Instagramie, poza markami, coraz częściej pojawiają się też celebryci. W niedawno udzielonym Gali wywiadzie Agnieszka Szulim mówiła, że posiada taki profil i stara się go prowadzić świadomie. Oczywiście celem tutaj jest przede wszystkim wywołanie buzzu, co doskonale widać w przypadku blogerek (np. Macademian Girl czy Maffashion) – na ich profilach jest często więcej interakcji niż na FB. To pokazuje, że tutaj właśnie znajdziemy grupy docelowe – młodych, szybko żyjących ludzi ze smartfonami w dłoni. Plany wprowadzenia reklam w tym kanale (o których dość dużo się już mówi) wskazują na jego ogromny potencjał.
miejsca, miasta, wydarzenia:
Centrum Praskie Koneser, Chopin Airport, Festiwal Dobrego Smaku, Gdynia, Katowice Miasto Ogrodów, Legia Warszawa, Miasto Cypel, Miasto Gdańsk, Pomorze Zachodnie, Poznań I Love You, Stacja Mercedes, Stary Browar, sqklub, Stacja Poznań, Szczecin, Taczaka 20, Temat Rzeka, Uniwersytet Ekonomiczny Poznań, Warszawa Powiśle, Weranda Family Restaurants, Wisła Kraków SA, Wrocław i Zamek Królewski w Warszawie.
O aktywności Zamku Królewskiego w Warszawie na Instagramie opowiada Monika Siadak-Wereda z Centrum Informacji o Zamku:
„Profil założony 23 maja 2013 r. Obecnie liczy 127 obserwujących i 82 dodane zdjęcia. Głównie dodajemy fotografie Zamku z zewnątrz, sal zamkowych, ale także nasze zbiory a nawet ogłoszenia. Przez dwa miesiące działania naszego konta zyskaliśmy stałych obserwujących jak i szereg unikalnych użytkowników, lubiących i komentujących nasze zdjęcia.
Widzimy że naszym fanom podobnie jak na innych serwisach społecznościowych, gdzie prowadzimy konta podobają się szczególnie zdjęcia robione z trudnodostępnych i czasem całkowicie wyłączonych z ruchu turystycznego miejsc.
My internauci lubimy coś czego jeszcze nie widzieliśmy, coś co nas zaskakuje ale i to co widzimy na co dzień- ujęte jednak w innej rzeczywistości. Zamek na swoim profilu opublikował także plany rewitalizacji Ogrodu Górnego – zdjęcie spotkało się z dużym zaciekawieniem. Najpopularniejszym na naszym profilu zdjęciem jest „Zamek oblężony przez Smerfy” – wpływ na popularność tej fotki ma związanie internatów z miejscem jakim jest Plac Zamkowy oraz znana chyba przez wszystkich bajka jaką są Smerfy.
Chcemy na Instagramie zaskakiwać, pokazywać swoje zbiory a przede wszystkim zaciekawić użytkowników i zaprosić ich do naszych wnętrz. Instagram to niesamowita liczba zdjęć z Zamkiem. Nie sposób ich wszystkich nawet obejrzeć, codziennie staram się jednak przeglądać hasztagi które nas dotyczą.
Wśród kont kulturalnych, które warte są obserwowania jest warsaw1944 i centrum_praskie_koneser.”
Konkursy
W sierpniu i we wrześniu konkursy z wykorzystaniem Instagrama przeprowadziły m.in. BMW Polska, Mars, Polkomtel Plus, Pomorze Zachodnie i Showroom, Vinted Polska i VW Polska.
Warto zwrócić uwagę na niedawno uruchomiony profil Plusa, który się rozkręca, ale na którym przeprowadziliśmy już pierwszy konkurs wykorzystujący hashtag LatoNaPlus – mówi opowiada Anna Robotycka, managing partner w faceADDICTED – Konkurs na Instagramie połączyliśmy z aktywnością na Facebooku, co dało jeszcze lepsze rezultaty. Kolejnym powodem, dla którego warto zwrócić uwagę na Plusa jest fakt, że wspólnie z marką przygotowaliśmy dla fanów przewodnik po Instagramie jako niespodziankę inaugurującą aktywność brandu na nowej platformie.
Polecamy:
- Trendy na Instagramie – czerwiec 2013
- Najciekawsze zagraniczne profile i akcje marek na Instagramie okiem branży
- Jak mierzyć efektywność działań komunikacyjnych Instagramie? – artykuł Anny Miotk.
- grupa Instagram PL na Facebooku
- oficjalny blog Instagrama
- Instagram for Business
Twoja marka/firma jest aktywna na Instagramie? Redakcja NowegoMarketingu czeka na info: [email protected]