Facebook wyjaśni, dlaczego widzimy daną reklamę

Facebook wyjaśni, dlaczego widzimy daną reklamę

Facebook ogłosił wprowadzenie dwóch zmian, które pozwolą użytkownikom lepiej zrozumieć jego system reklamowy. Internauci otrzymają więcej informacji na temat targetowania danej reklamy oraz dowiedzą się, które firmy wykorzystywały ich dane w tym celu.

Już od kilku lat internauci korzystający z Facebooka mają możliwość sprawdzenia, dlaczego dana reklama im się wyświetla – do tej pory użytkownicy mieli wgląd w ogólne kategorie, takie jak np. przynależność do określonej grupy demograficznej. Teraz z kolei Facebook wprowadza zmiany, które pozwolą nam mieć wgląd w dokładniejsze dane. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Niebawem w sekcji „Dlaczego widzę tę reklamę” do dyspozycji internautów będą bardziej szczegółowe informacje związane z targetowaniem reklam – dotyczące m.in. zainteresowań danego użytkownika. Użytkownicy Facebooka dowiedzą się też, skąd zostały pozyskane te informacje.

Druga zmiana dotyczy natomiast zwiększenia informacji na temat przetwarzania danych konkretnego użytkownika. W sekcji „Reklamodawcy i firmy” pojawią się dwie nowe kategorie – pierwsza z nich będzie wskazywać firmy, które wykorzystały nasze dane kontaktowe do targetowania swoich reklam w ciągu ostatnich 7 dni.

Natomiast w drugiej kategorii zostaną zebrane informacje na temat tych firm, które nie tylko wykorzystały nasze dane, ale również udostępniły je innym reklamodawcom w ciągu 90 dni. 

PS

W 2016 roku Facebook zaprezentował Delivery Insights – nowe narzędzie przeznaczone dla reklamodawców, które pomoże w lepszym zrozumieniu procesu wyświetlania reklam oraz dostarczy rekomendacje, które pozwolą szybko podjąć działania mające na celu poprawę skuteczności kampanii.

PS2

W styczniu br. na Facebooku pojawił się system punktowania reklamodawców. Każdy marketer będzie otrzymywał odpowiednią punktację w zależności od treści, jakie promuje. O ich jakości zadecydują odbiorcy.

PS3

Pod koniec 2018 roku Facebook uruchomił sekcję poświęconą inspiracjom i kreatywności w ramach zasobów Facebook for Business. Znajdziemy tam materiały szkoleniowe i przykłady realizacji, zachęcające twórców oraz reklamodawców do wykorzystywania nowych rozwiązań i zwiększania efektywności działań na Facebooku.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij