Już teraz na zakupy do Carrefoura możemy przyjść z własnym opakowaniem

Już teraz na zakupy do Carrefoura możemy przyjść z własnym opakowaniem
Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, Carrefour wprowadza dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.
O autorze
1 min czytania 2019-07-18

Początkowo inicjatywa była testowana w sklepach marki w Bydgoszczy oraz Toruniu. Niewątpliwe odniosła ona sukces, wobec czego Carrefour postanowił poszerzyć program o wszystkie swoje sklepy w Polsce.

Już teraz klienci, którym bliska jest idea zero waste, mogą zabrać do marketu swoje pudełka, woreczki lub słoiki. W sklepie wystarczy przekazać opakowanie pracownikowi obsługującemu wybrane stoisko z produktami na wagę, takimi jak wędliny czy sery. Sprzedawca następnie wytaruje pudełko, nałoży do niego produkt i przyklei na spód opakowania etykietę wagi do zeskanowania przy kasie.

Ponadto, w ramach zakupów do swoich opakowań, we wszystkich bistro „Smacznie” działających przy hipermarketach Carrefour, można napić się kawy nalanej do własnego kubka wielokrotnego użytku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Redukcja korzystania z torebek jednorazowego użytku i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. To cel, który chcemy zrealizować wspólnie z klientami dla dobra naszej planety. Aby go skutecznie realizować, działamy dwutorowo: wdrażając nasze własne praktyki w ramach strategii opakowaniowej Carrefour oraz oferując naszym klientom możliwości przyłączenia się do akcji „z własnym opakowaniem”. Obie te inicjatywy stały się również konkretnymi działaniami Carrefour Polska w ramach globalnego programu Act for Food. Towarzyszy im ogólnopolska kampania informacyjna dla klientów obejmująca, m.in. nośniki tradycyjne i digitalowe w sklepach Carrefour Polska, katalogi handlowe i działania w Internecie. Liczymy, że dzięki temu, wielu naszych klientów zmieni na stałe swoje nawyki zakupowe – mówi Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Carrefour nawiązał współpracę z firmą Terracycle, w ramach której planuje wdrożyć koncepcję Loop, polegającą na oferowaniu swoim klientom produktów w opakowaniach zwrotnych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Popularne brytyjskie sieci handlowe Morrisons i Waitrose postanowiły położyć kres plastikowym opakowaniom. Będą oferować więcej produktów na wagę, które klienci mogą zapakować do wielorazowych pudełek.