TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Louis Vuitton ponownie na pierwszym miejscu w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ

Louis Vuitton ponownie na pierwszym miejscu w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ
Louis Vuitton już 14. rok z rzędu utrzymuje 1. miejsce w rankingu najcenniejszych marek luksusowych BrandZ. Ikoniczne wyroby skórzane i wyjątkowa kreatywność widoczna w całej gamie produktów i w relacjach z konsumentami pozwalają zachować równowagę między tradycją a nowoczesnością.
O autorze
2 min czytania 2019-07-18

W porównaniu do ubiegłego roku sektor dóbr luksusowych odnotował większy wzrost niż pozostałe kategorie w rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Top 100 za rok 2019, opublikowanym przez WPP i Kantar. Łączna wartość marek z tej kategorii wzrosła o 29%, zyskując ponad 38 mld dol. i osiągając poziom 171,3 mld USD.

Kategoria dóbr luksusowych odnotowała wyjątkowy wzrost dzięki przesunięciu istniejącego napięcia między ekskluzywnością a dostępnością, co jest związane z atrakcyjnością dla dwóch różnych grup odbiorców. Starsi, tradycyjni konsumenci chcą poczuć więź z coraz bardziej młodzieńczym i włączającym duchem towarów z luksusowej półki. Z kolei młodsi klienci aspirują do marki luksusowej, nawet jeśli stać ich tylko na symboliczny zakup niewielkiego produktu.

W rankingu dominują marki francuskie – jest ich aż sześć w pierwszej dziesiątce. Louis Vuitton, Chanel (nr 2, wartość: 37,0 mld dol.) i Hermès (nr 3, wartość: 31,0 mld dol.) znajdują się w pierwszej trójce światowego rankingu marek luksusowych, a równocześnie są to trzy najcenniejsze marki z Francji.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najszybciej rosnącą marką okazał się Dior (nr 8), którego wartość wzrosła o 29% do poziomu 4,66 mld dol. Do dobrych wyników marki przyczyniły się szczególnie wyniki w Chinach i USA, a Dior kontynuował niezwykłe sukcesy swojej oferty kosmetyków i perfum na całym świecie.

Mimo spowolnienia wzrostu gospodarczego w Chinach tamtejsi konsumenci nadal są motorem wzrostu kategorii. Kilka marek, w tym Saint Laurent/Yves Saint Laurent, Chanel i Gucci, osiągnęło wzrost dzięki skutecznemu odwołaniu się do młodszych pokoleń chińskich konsumentów poprzez platformy społecznościowe, takie jak WeChat i Instagram.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Liczba osób, które są w stanie kupować produkty luksusowe jest nadal ograniczona, natomiast media społecznościowe poszerzają możliwość docenienia marek luksusowych, ponieważ marki te wzmacniają i doskonalą swoją obecność w tych mediach, a ponadto wprowadzają innowacyjne sklepy w świecie realnym. Marki luksusowe są liderami, jeśli chodzi o dostarczanie konsumentom wyjątkowych doświadczeń, zarówno online, jak i offline. Jednak pomimo imponującego wzrostu kategorii, wyniki rankingu BrandZ można interpretować jako ostrzeżenie, że poleganie wyłącznie na samym dziedzictwie marki w celu utrzymania sukcesu nie jest rozsądną strategią. Marki luksusowe muszą odpowiadać na zmieniające się potrzeby młodszej grupy konsumentów i angażować się w kontakt z tymi konsumentami w sposób, który będzie dla nich znaczący – powiedziała Elspeth Cheung, dyrektor ds. global brandZ valuations w firmie Kantar.

PS

Wyniki sprzedaży 100 największych firm z sektora dóbr luksusowych wyniosły w minionym roku obrotowym 247 mld dolarów, o blisko 11 % więcej niż rok wcześniej. Jest to m.in. spowodowane tym, że producenci dóbr luksusowych zaczęli elastycznie podchodzić do zmieniających się trendów konsumenckich.

PS2

Jakie wydarzenia w 2018 roku najbardziej wpłynęły na marketing w branży marek luksusowych? Z jakimi problemami i zagadnieniami będzie się ona mierzyć w 2019 roku oraz jakie technologie i trendy będą miały istotny wpływ na marketing w tej branży w Polsce w 2019 roku?

PS3

Dzisiaj Chanel, Dior, Prada czy Lexus to nadal marki, które świadczą o statusie materialnym oraz wysokiej pozycji w hierarchii. Trzeba się jednak zastanowić nad tym, czy marka prestiżowa to tak naprawdę ten sam bajecznie drogi i niedostępny dla ogółu brand, tak jak do tej pory o nim myśleliśmy?

PS4

Obecnie trudno zdefiniować luksus. Choć zawiera w sobie pewną stałość, musi reagować na potrzeby dynamicznie zmieniającego się społeczeństwa. Marki luksusowe stanęły więc przed pytaniem: jak zachować swoją tożsamość, a jednocześnie przyciągać nowe pokolenia konsumentów? Odpowiedzią stała się sztuka.