LoveBrands Relations wraz z Fundacją będzie upowszechniać czytanie

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
LoveBrands Relations wraz z Fundacją będzie upowszechniać czytanie

LoveBrands Relations będzie do końca roku wspierać pro bono Fundację Powszechnego Czytania. Wspólne działania w szczególności skupią się wokół nagradzanego projektu „Książka na receptę”.

Fundacja Powszechnego Czytania zajmuje się propagowaniem idei codziennego głośnego czytania dzieciom, a tym samym włączenie rekomendacji codziennej lektury do praktyk profilaktyki rozwojowej wśród całego personelu medycznego otaczającego oczekujących i młodych rodziców.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jak wynika z licznych badań i opracowań regularne głośne czytania dziecku jest najprostszą oraz najskuteczniejszą z czynności, która może skutecznie wspomóc rozwój psychospołeczny dziecka. Z tego powodu Fundacja Powszechnego Czytania zdecydowała się na rozpoczęcie programu „Książka na receptę. Recepta na sukces”, której celem jest dosłownie zachęcenie do przepisywania przez środowisko lekarskie czytania książek dzieciom analogicznie do leków na receptę.

– Celem projektu jest dotarcie do pediatrów, neonatologów, położnych, pielęgniarek w całej Polsce. Zależy nam, by rekomendowali, a nawet przepisywali rodzicom swoich pacjentów codzienne głośne czytanie od momentu ich urodzenia, jako część profilaktyki zrównoważonego rozwoju. Taka czynność może nie tylko usprawniać u dzieci funkcjonowanie procesów poznawczych, ale również korzystnie wpływa na emocje i zachowanie, stymulując zrównoważony rozwój i ich gotowość szkolną. Za swój najważniejszy cel uważamy dotarcie z ideą czytania do środowisk i rodzin, w których rodzice i dzieci na co dzień nie czytają w ogóle. Głęboko wierzymy, że jeżeli nam się to choć w części uda, to w ciągu najbliższych lat całe społeczeństwo odczuje pozytywne skutki takiego działania – podkreśla Maria Deskur, prezeska Fundacji Powszechnego Czytania.

W tym celu Fundacja chciałaby na sam początek, nie tylko dostarczyć każdej przychodni w Polsce plakaty do poczekalni, specjalnie przygotowane bloczki „recepty” rekomendujące czytanie do rozdawania rodzicom czy naklejki do rozdawania dzieciom, ale również odpowiednio przeszkolić personel. Docelowo zależy jej na wprowadzeniu rekomendacji codziennego czytania na stałe do profilaktyki rozwojowej polskiej pediatrii i neonatologii, jak ma to miejsce m.in. w USA.

– Bardzo zaimponował nam odważny, z pozoru szalony pomysł Fundacji, by w Polsce wzorem krajów anglosaskich przekonywać lekarzy, położnych i pielęgniarki do przepisywania głośnej lektury książek jako profilaktyki rozwojowej u dzieci. Jako agencja od prawie 5 lat przeprowadziliśmy i prowadzimy wiele programów edukacyjno-społecznych, w różnych obszarach terapeutycznych z branży farmaceutycznej. Wierzymy, że nasze doświadczanie oraz umiejętności wspomogą Fundację w znalezieniu sojuszników i fundatorów dla tego szczytnego celu. Wszystkich chętnych do zaoferowania pomocy w realizacji celu Fundacji Powszechnego Czytania zachęcamy do kontaktu – podkreśla Dorota Bieniek-Kaska, prezeska zarządu LoveBrands Relations.

Agencja LoveBrands Relations oprócz prężnej działalności komercyjnej chętnie wspomaga różne organizacje pożytku publicznego na zasadzie pro bono. Do tej pory pod jej opieką oprócz Fundacji Powszechnego Czytania znajduje się Stowarzyszenie Zwierzęta Ludziom.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij