Linie lotnicze American Airlines promują Kraków wódką

Linie lotnicze American Airlines promują Kraków wódką

Wokół najnowszego spotu American Airlines wybuchło wiele kontrowersji związanych z tym, jak przewoźnik postanowił zareklamować wprowadzenie do swojej oferty lotów do Krakowa – polskie miasto promowane jest bowiem wódką.

Popularne linie lotnicze American Airlines w przyszłym roku uruchomią nowe połączenia m.in. do Budapesztu, Tel-Awiwu, Krakowa, Pragi oraz Casablanki. Z tej okazji przewoźnik postanowił stworzyć niekonwencjonalny spot z wykorzystaniem zjawiska ASMR, w którym Vasu Raja, wiceprezes linii odpowiedzialny za połączenia lotnicze, kolejno przedstawia kierunki lotów i wymienia skojarzenia związane z poszczególnymi miastami. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W ten sposób American Airlines zachęcają np. by odwiedzić plaże w Tel-Awiwie, odbyć rejs po Dunaju w Budapeszcie czy... napić się wódki z przyjacielem w Krakowie. To ostatnie skojarzenie związane z polskim miastem wywołało falę oburzenia w mediach, a zwłaszcza wśród mieszkańców Krakowa i jego władz – Ci ostatni wydali nawet oficjalne oświadczenie w tej sprawie.

„Koncepcja promocji nowego połączenia lotniczego do Krakowa, która znalazła swój wyraz w spocie American Airlines absolutnie nie wpisuje się w politykę turystyczną i promocyjną Krakowa, które jest postrzegane jako wyjątkowe miejsce UNESCO, przyciągające co roku licznych turystów, którzy w czasie swojego pobytu korzystają z bogatej oferty kulturalnej Krakowa. (...) Te fakty zostały pominięte przez specjalistów od reklamy tej linii lotniczej, którzy słabo przygotowali się do tego zadania, posługując się stereotypowymi wyobrażeniami o naszym kraju sprzed lat. Bardziej jednak smuci niska ocena preferencji własnych klientów przez marketingowców American Airlines. Szkoda, że na takim potencjale projektowany jest rozwój tego przewoźnik” – czytamy w oświadczeniu. 

Ponadto, na jednej z internetowych grup Robert Piaskowski, doradca prezydenta Jacka Majchrowskiego ds. kultury i dziedzictwa, zapowiedział, że podejmie działania w związku z kontrowersyjnym przedstawieniem Krakowa w spocie linii lotniczych. Niektórzy użytkownicy należący do grupy w mediach społecznościowych planują też wysłanie do American Airlines listu protestacyjnego.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij