Jak zapobiegać piciu alkoholu przez nieletnich? Znane osoby angażują się nową odsłonę kampanii Trzymaj Pion

Ruszyła nowa odsłona kampanii społecznej Trzymaj Pion. W tegoroczną edycję kampanii, zainicjowanej przez Grupę Żywiec, zaangażowała się aktorka i mama Paulina Holtz oraz ambasadorki i ekspertki – psycholog dr Aleksandra Piotrowska oraz socjolog i blogerka Natalia Tur.
O autorze
1 min czytania 2019-08-29

Początek roku szkolnego, często zmiana szkoły, wyjścia ze znajomymi i związana z tym presja rówieśników to tylko niektóre z sytuacji, w których warto przeprowadzić rozmowę z dzieckiem o alkoholu. Jak pokazują badania, według nastolatków to właśnie rodzice są osobami, które mają największy wpływ na to, czy spożywają oni alkohol (34%) . Jak budować trwałą relację i poruszać trudne tematy w najbardziej buntowniczym okresie życia dziecka? Czy jedna, poważna rozmowa wystarczy, żeby skutecznie przygotować młodego człowieka do życiowych wyzwań?

Trzymaj Pion, słuchaj i rozmawiaj!

W materiałach tworzonych na potrzeby Trzymaj Pion eksperci odpowiadają na te i wiele innych pytań. W tym roku w kampanię zaangażowała się aktorka Paulina Holtz oraz ambasadorki Trzymaj Pion: znana z mediów psycholog, dr Aleksandra Piotrowska oraz blogerka i socjolog, Natalia Nishka Tur.

– Jako mama dwóch nastolatek, ale też socjolożka i administratorka grupy na Facebooku „Rodzice Nastolatków” wiem, że rodzice mają dużo wątpliwości związanych z wychowaniem młodzieży. Podcasty, które tworzymy w ramach kampanii to solidna dawka wiedzy dla rodziców, stanowiąca pewnego rodzaju drogowskaz jak postępować – dodaje Natalia Tur, blogerka i socjolożka, ambasadorka kampanii Trzymaj Pion.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W serii podcastów i video-podcastów ambasadorki porozmawiają również o tym, czy istnieje jeden decydujący moment na rozmowę z dzieckiem.

– Dorastanie to trudny czas zarówno dla nastolatka, jak i jego rodziców. Ważne, żeby wiedzieć, jak rozmawiać, by zbudować z nim opartą na zrozumieniu relację. I między innymi o tym rozmawiamy z Natalią Tur podczas tegorocznej odsłony kampanii Trzymaj Pion – dodaje dr Aleksandra Piotorowska, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przewodnik dla rodziców

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Aby wspierać rodziców w budowaniu relacji ze swoimi dziećmi, w ramach kampanii społecznej Trzymaj Pion powstał przewodnik „Jak rozmawiać z dzieckiem o alkoholu?”. Został on stworzony wspólnie z gronem ekspertów, specjalistów z zakresu psychologii, socjologii, terapeutów rodzinnych, terapeutów uzależnień, pedagogów oraz wychowawców na co dzień pracujących z młodzieżą, aby pomagać rodzicom w przygotowaniu się do rozmowy z dzieckiem na temat alkoholu oraz w wychowywaniu najmłodszych do odpowiedzialnych postaw związanych z alkoholem w dorosłym życiu.

Przewodnik dla rodziców, podobnie jak inne materiały tworzone na potrzeby kampanii, takie jak video, linki do podcastów, teksty eksperckie czy materiały video, znajdują się na stronie internetowej.