TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Facebook zablokował profile społecznościowe Michała Sadowskiego i Brand24 – to konsekwencje publikacji „Business Insidera”

Facebook zablokował profile społecznościowe Michała Sadowskiego i Brand24 – to konsekwencje publikacji „Business Insidera”
Facebook zablokował profile społecznościowe startupu Brand24 i jego CEO – Michała Sadowskiego. Ma to związek z publikacją amerykańskiego Business Insidera, w której polską firmę oskarżono o posługiwanie się nielegalnymi metodami pozyskiwania danych.
O autorze
1 min czytania 2019-09-03

Kilkanaście dni temu na łamach amerykańskiego serwisu „Business Insider” ukazała się publikacja dotycząca oficjalnych partnerów marketingowych Facebooka, którzy mieli dopuścić się nielegalnego pobierania danych. W artykule wymienione zostały takie firmy jak np. Cambridge Analytica, Hyp3r, Sked Social, czy też polski startup Brand24, któremu autorka zarzuciła, że wykorzystuje dane niedostępne oficjalnie w aplikacji społecznościowej i udostępnia je zewnętrznym partnerom.

Sam CEO Brand24 – Michał Sadowski – cytowany w publikacji „Business Insidera” przyznał, że jego firma używa API Instagrama, który jest wspomagany robotami indeksującymi. W e-mailu przesłanym do autorki artykułu Sadowski napisał też, że „możliwe, że roboty nie potrafiły rozróżnić profili biznesowych od prywatnych”.

Krótko po publikacji „Business Insidera” facebookowe i instagramowe profile Michała Sadowskiego i Brand24 zostały usunięte. W odpowiedzi na to założyciel polskiego startupu opublikował wideo, w którym wytłumaczył nagłe zniknięcie z social mediów. Stwierdził też, że w artykule jego firma została przedstawiona w nie najlepszym towarzystwie. Mowa tu m.in. o firmie Hyp3r, która miała w tajemnicy zbierać dane dotyczące lokalizacji użytkowników Instagrama i zapisywać również ich relacje. „I w tym sąsiedztwie pokazano nasz mechanizm wyszukiwania publicznych wzmianek po hashtagach na Instagramie. Naszym zdaniem nie jest to sprawiedliwe – zestawienie nas w tym sąsiedztwie” – powiedział Sadowski w swoim wideo.

CEO Brand24 w powyższym filmie przyznał też, że jest w trakcie wyjaśniania z Facebookiem kwestii poruszonych w publikacji „Business Insidera” oraz motywów usunięcia jego prywatnych i firmowych profili z social mediów. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj