Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Facebook zablokował profile społecznościowe Michała Sadowskiego i Brand24 – to konsekwencje publikacji „Business Insidera”

Facebook zablokował profile społecznościowe Michała Sadowskiego i Brand24 – to konsekwencje publikacji „Business Insidera”
Facebook zablokował profile społecznościowe startupu Brand24 i jego CEO – Michała Sadowskiego. Ma to związek z publikacją amerykańskiego Business Insidera, w której polską firmę oskarżono o posługiwanie się nielegalnymi metodami pozyskiwania danych.
O autorze
1 min czytania 2019-09-03

Kilkanaście dni temu na łamach amerykańskiego serwisu „Business Insider” ukazała się publikacja dotycząca oficjalnych partnerów marketingowych Facebooka, którzy mieli dopuścić się nielegalnego pobierania danych. W artykule wymienione zostały takie firmy jak np. Cambridge Analytica, Hyp3r, Sked Social, czy też polski startup Brand24, któremu autorka zarzuciła, że wykorzystuje dane niedostępne oficjalnie w aplikacji społecznościowej i udostępnia je zewnętrznym partnerom.

Sam CEO Brand24 – Michał Sadowski – cytowany w publikacji „Business Insidera” przyznał, że jego firma używa API Instagrama, który jest wspomagany robotami indeksującymi. W e-mailu przesłanym do autorki artykułu Sadowski napisał też, że „możliwe, że roboty nie potrafiły rozróżnić profili biznesowych od prywatnych”.

Krótko po publikacji „Business Insidera” facebookowe i instagramowe profile Michała Sadowskiego i Brand24 zostały usunięte. W odpowiedzi na to założyciel polskiego startupu opublikował wideo, w którym wytłumaczył nagłe zniknięcie z social mediów. Stwierdził też, że w artykule jego firma została przedstawiona w nie najlepszym towarzystwie. Mowa tu m.in. o firmie Hyp3r, która miała w tajemnicy zbierać dane dotyczące lokalizacji użytkowników Instagrama i zapisywać również ich relacje. „I w tym sąsiedztwie pokazano nasz mechanizm wyszukiwania publicznych wzmianek po hashtagach na Instagramie. Naszym zdaniem nie jest to sprawiedliwe – zestawienie nas w tym sąsiedztwie” – powiedział Sadowski w swoim wideo.

CEO Brand24 w powyższym filmie przyznał też, że jest w trakcie wyjaśniania z Facebookiem kwestii poruszonych w publikacji „Business Insidera” oraz motywów usunięcia jego prywatnych i firmowych profili z social mediów. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj