Restore Collection: COS zamiast niszczyć niesprzedane ubrania, daje im drugie życie w nowej kolekcji

Restore Collection: COS zamiast niszczyć niesprzedane ubrania, daje im drugie życie w nowej kolekcji

Popularna marka COS, należąca do grupy H&M, postanowiła dać drugie życie swoim niesprzedanym i zniszczonym ubraniom – w ramach współpracy z organizacją Renewal Workshop firma odnowiła je i stworzyła z nich nową kolekcję.

Jeszcze nie tak dawno temu każdego roku miliony niesprzedanych ubrań lądowało na śmietniku. Niekiedy były one też celowo niszczone – tak było chociażby w przypadku odzieży czy akcesoriów marki Burberry. Jednak tuż po tym, jak na jaw wyszło, że utylizacji poddano produkty o wartości 38 mln dolarów, na brytyjski dom mody spadła fala krytyki, która ostatecznie spowodowała, że brand zobowiązał się do zaprzestania niszczenia ubrań. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Inne popularne marki modowe, nie chcąc znaleźć się w podobnej sytuacji, co Burberry, zaczęły szukać sposobów na wykorzystanie niesprzedanych produktów. Niedawno na przykład głośno zrobiło się o sklepie z używaną odzieżą platformy Zalando, w którym znajdują się m.in. zwrócone przez klientów ubrania. Teraz z kolei popularna marka COS, należąca do grupy H&M, ogłosiła wprowadzenie do sprzedaży kolekcji składającej się z niesprzedanych, bądź zniszczonych ubrań.

Zanim jednak trafiły one na półki sklepowe, został starannie naprawione i odkażone przez organizację Reneval Workshop, która zajmuje się renowacją odzieży. W ten sposób marka COS, zamiast wyrzucać czy niszczyć zwrócone i niesprzedane ubrania, nadała im nowe życie. 

Kolekcja „Restore Collection” dostępna jest od 4 września br. w salonach marki COS w Berlinie, Sztokholmie i Utrecht. 

PS

W marcu br. pojawiły się informacje o tym, że H&M zaiwestowało 2 mln euro w szwedzkiego specjalistę od odzieży używanej Sellpy. W ramach współpracy, już wkrótce marka &Other Stories, należąca do koncernu, będzie oferować produkty z drugiej ręki.

PS2

W niewielkiej szwedzkiej miejscowości Eskilstuna pojawiła się galeria handlowa ReTuna z produktami tylko z drugiej ręki. Pomysłodawczyni miejsca Anna Bergstrom znalazła kompromis między konsumpcjonizmem a ideą zero waste.

PS3

Worn Wear to internetowy komis marki Patagonia, w którym dostępne są używane ubrania oraz sprzęt firmy. Celem sklepu jest ograniczenie nadmiernego konsumpcjonizmu oraz przeciwdziałanie zanieczyszczeniom środowiska. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij