#StopMowieNienawiści – Wirtualna Polska rusza z nową kampanią przeciwko hejtowi

#StopMowieNienawiści – Wirtualna Polska rusza z nową kampanią przeciwko hejtowi

„Dorżniemy watahę”, „Skłamał jak bura suka” – to tylko przykłady nagannych wypowiedzi osób publicznych, które często możemy usłyszeć w mediach. W związku z tym Wirtualna Polska ruszyła z nową kampanią, za pomocą której chce walczyć z mową nienawiści w przestrzeni publicznej.

Portal Wirtualna Polska przygotował nową kampanię społeczną #StopMowieNienawiści, w ramach której stworzono nietypowy spot. W filmie kilkuletnie dzieci czytają na głos kontrowersyjne i nieetyczne wypowiedzi osób publicznych, w tym także ze sceny politycznej, jakie padły w ostatnich latach. 

Za pomocą owej kampanii Wirtualna Polska chce wpłynąć na zmianę języka w przestrzeni publicznej i tym samym skłonić odbiorców do refleksji. Natomiast samym cytowanym portal chce zwrócić uwagę, że ich słowa słyszą wszyscy, również Ci najmłodsi. 

– W czasie narastającego sporu politycznego przed wyborami parlamentarnymi chcemy zwrócić uwagę, jak ważny jest dobór słów w dyskursie publicznym. Z hejtem mierzymy się na co dzień, a dzieci są na niego najbardziej narażone. To najlepszy czas na refleksję i podjęcie działań – mówi Tomasz Machała, wiceprezes WP Media ds. produktu wydawniczego.

W ramach kampanii spot będzie pojawiał się przy każdej informacji, która dotyczy polityki i mowy nienawiści, natomiast hasło kampanii będzie automatycznie wpisane w pole komentarzy w serwisach należących do Wirtualnej Polski. 

Ponadto, portal pracuje też nad własnym systemem moderacji komentarzy publikowanych w serwisach, opartym na sztucznej inteligencji. Jego wdrożenie zaplanowano na 2020 rok. 

Kampanię i wszystkie działania opracował zespół Wirtualnej Polski we własnym zakresie.

PS

Organizacja STOMP Out Bullying, walcząca z wszechobecnym hejtem i znęcaniem się wśród nastolatków, stworzyła internetowe narzędzie z wykorzystaniem AI, które pokazuje, jak wszelkie negatywne słowa czy przykre czyny wpływają na mózg nastolatka.

PS2

Co trzeci polski internauta przyznaje, że spotkał się kiedyś z hejtem wobec własnej osoby w sieci. Zdecydowana większość respondentów uważa, że hejt to poważny problem społeczny i należy z nim walczyć, jednak nie za cenę wolności słowa – wynika z badania Uniwersytetu SWPS oraz ARC Rynek i Opinia.

PS3

W listopadzie 2018 roku Rimmel postanowił walczyć z beauty hejtem, który dotyka co czwartą kobietę na świecie. W związku z tym marka stworzyła akcję #IWillNotBeDeleted, której ambasadorkami są Cara Delevigne, Rita Ora oraz Red Lipstick Monster.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij