Co czwarta kobieta na świecie doświadczyła beauty hejtu i tylko w zeszłym roku aż 115 milionów zdjęć zostało usuniętych z mediów społecznościowych z powodu beauty hejtu. W związku z tym marka Rimmel nawiązała współpracę na poziomie globalnym z Fundacją Cybersmile, a w Polsce z prowadzącą Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży, Fundacją Dajemy Dzieciom Siłę, i stworzyła akcję #IWillNotBeDeleted, której celem jest zwiększanie świadomości oraz zwalczanie zjawiska beauty hejtu.
W ramach kampanii za pośrednictwem mediów społecznościowych, marka szerzy informacje o szkodliwości beauty hejtu i zachęca do swobodnego stosowania makijażu. Na stronie poświęconej akcji przedstawione zostały poruszające historie kobiet o odzyskiwaniu własnej siły. Co więcej, projekt #IWillNotBeDeleted promują m.in modelka Cara Delevingne i piosenkarka Rita Ora oraz jedna z najpopularniejszych w Polsce youtuberek związanych z branżą beauty – Red Lipstick Monster.
Zobacz również
Do akcji może zaangażować się każda osoba – wystarczy opublikować na swoim profilu na Instagramie zdjęcie z elementami czerwonego makijażu i oznacz je hashtagiem #IWillNotBeDeleted oraz profilem @rimmellondonpl. Każda publikacja to wsparcie dla osób dotkniętych beauty hejtem.
Więcej informacji na temat kampanii znajduje się na stronie.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Na początku września br. wystartowała kampania społeczna Love Over Hate! Jej celem było zachęcenie Polaków do walki z hejtem poprzez okazywanie sobie pozytywnych emocji, wzajemnego zrozumienia i akceptacji.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
„Kierowcą tira nie zostajesz jak masz skończoną astronomię na UJ-ocie”, „Czy ktoś o zdrowych zmysłach idzie na kierowcę? Kto zostaje kierowcą?”, „praca dla przygłupów”– firma spedycyjna Adar zwraca uwagę na falę krytyki i hejtu, jaka dotyka kierowców tirów oraz ich rodziny.
PS3
„Pedał”, „szmata”, „brudas” – a jeśli kiedyś tak nazwą Twoje dziecko? Społeczna kampania HejtStop przypomina, że niespełna kilka sekund czasu wystarczy, aby przeciwstawić się zalewowi mowy nienawiści w sieci.
PS4
Fundacja Cybersmile stworzyła wraz z Chessie King (instagramerką, która bardzo mocno działa na rzecz samoakceptacji) kampanię, która demonstruje niszczący wpływ negatywnych komentarzy. Akcja zaczęła się od zwykłego postu na profilu Chessie, gdzie ta mówiła o pewności siebie.