Tesco nie będzie sprzedawać żywych karpi

Tesco nie będzie sprzedawać żywych karpi

Tesco Polska ogłosiło, że w tym roku w okresie przedświątecznym nie będzie sprzedawać żywych karpi. Wpływ na tę decyzję miała kampania organizacji Compassion Polska pod hasłem „przeRYBAne”.

W grudniu zeszłego roku organizacja Compassion Polska w ramach swojej kampanii „przeRYBAne” zachęcała wiele sieci handlowych do zaprzestania sprzedawania żywych karpi w okresie przedświątecznych. W ramach inicjatywy stowarzyszenie stworzyło specjalny spot, do którego głosu użyczyła aktorka Magdalena Popławska. Ponadto, 19 grudnia 2018 roku w Warszawie można było spotkać dużego pluszowego karpia, który m.in. spacerował po głównych ulicach miasta oraz jeździł tramwajem.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Dzięki działaniom Compassion Polska ze sprzedaży żywych ryb w zeszłym roku zrezygnowała sieć marketów Piotr i Paweł, natomiast sieci Auchan i Selgros ogłosiły duże ograniczenie sprzedaży żywego karpia w swoich sklepach.

W tym roku Tesco dołączyła do innych sieci i ogłosiło, że w okresie bożonarodzeniowym nie będzie sprzedawać żywego karpia. Swoją decyzję firma uzasadniła m.in. tym, że stale rośnie grupa klientów, którzy są krytyczni wobec zwyczaju sprzedawania w okresie bożonarodzeniowym żywych ryb.

zdjęcie: facebook.com/ciwf.polska

PS

W 2012 roku wystartowała kampania społeczna Klubu Gaja, w której Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha i Bartłomiej Topa udzielili głosu „jeszcze żywym karpiom”.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij