Detalista 4.0: Microsoft zaprezentował inteligentny sklep przyszłości

Detalista 4.0: Microsoft zaprezentował inteligentny sklep przyszłości

Firmy Eurocash i Microsoft przedstawiły wizję inteligentnego sklepu przyszłości – „Detalista 4.0” – pełnego rozwiązań technologicznych, które mają zapewnić właścicielom sklepów spożywczych sprawne zarządzanie ich placówkami, a konsumentom wysoką jakość robienia zakupów.

Podczas IV Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu Microsoft oraz Eurocash zaprezentowali „Detalisty 4.0”, czyli wizję inteligentnego sklepu przyszłości, dzięki któremu właściciele marketów mogą dokładnie poznać swoich klientów i precyzyjnie odpowiedzieć na ich potrzeby.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W jaki sposób? Otóż m.in. za pomocą inteligentnego regału wyposażonego w czujniki i kamery, dzięki któremu właściciel marketu będzie miał wiedzę o tym, kto odwiedził jego sklep, ile czasu w nim spędził, ale przede wszystkim, jakie produkty wybrał, a które odłożył.

Ponadto, podłączone do regałów ekrany będą wyświetlać dopasowaną do konsumenta treść w zależności od jego płci, wieku czy nastroju. Umożliwią one zarówno prezentację reklam czy inspiracji zakupowych, ale także wyświetlanie danych produktu czy informacji o trwającej promocji. Wchodzą one również w interakcje z użytkownikiem w momencie, gdy ten podniesie produkt z półki.

– Dzięki mechanizmom analizującym obecność klientów na terenie sklepu jesteśmy w stanie jeszcze lepiej budować portret naszych klientów. Możemy sprawdzić jakiej są płci, ale także w jakim humorze robią zakupy. Dokładnie wiemy, kto dotyka produktów na półkach i na tej podstawie możemy lepiej dobierać znajdujący się na nich asortyment. Co więcej, dzięki analizie zakupów, jesteśmy także w stanie proponować klientom produkty komplementarne, zwiększając dzięki temu wartość ich koszyka zakupowego. Po raz pierwszy mamy szansę pokazać tak precyzyjną wiedzę o kliencie – mówi Jarosław Sokolnicki z Microsoft.

Połączenie danych w czasie rzeczywistym, pochodzących z czujników sklepowych (zlokalizowanych na półkach czy w kamerach) oraz np. informacji o lokalnym rynku, jakie udostępnia firma Eurocash, daje niezależnym przedsiębiorcom szansę rozwoju zupełnie nowego podejścia do konsumentów. Informacje te pomagają m.in. w prognozowaniu sprzedaży dziennej i tygodniowej, także w oparciu o tzw. planogramy, analizę profili konsumentów i dopasowywanie do nich produktów czy propozycji dotyczących zamówień. Dzięki temu właściciele sklepów mogą lepiej zarządzać asortymentem w inteligentny sposób, zwiększać sprzedaż czy zysk netto, a przede wszystkim poprawić efektywność swoich działań.

W trakcie Kongresu Przedsiębiorców Polskiego Handlu można było też zobaczyć, jak działa inteligentna lada sklepu przyszłości. Dzięki umieszczonej w niej macie dowiemy się, jak długo dane produkty są w sklepie, skąd pochodzą lub jakie są ich wartości odżywcze. Tablety przymocowane do lady pozwolą zamówić produkt i wrócić po niego w dowolnym czasie.

Ponadto, w inteligentnym sklepie przyszłości znalazł się także nowoczesny koszyk zakupowy ze skanerem i kasą, opracowany przez partnera Microsoft, Smart Cart. Koszyk ten pozwala z jednej strony eliminować kolejki, a z drugiej umożliwia robienie zakupów bez udziału sprzedawców, także w niehandlowe niedziele. 

PS

Firma technologiczna Surge Cloud ma w planach uruchomienie 21 w pełni autonomicznych sklepów w ciągu najbliższych 12 miesięcy. Pierwszy pojawił się już w Poznaniu.

PS2

W styczniu br. Żabka zapowiedziała wprowadzenie podobnego konceptu autonomicznego sklepu.

PS3

W październiku 2018 roku w Poznaniu ruszył bezobsługowy i całodobowy supermarket Bio Family. Wdrożenie usługi Open 24/7 umożliwia klientom robienie codziennych zakupów przez 365 dni w roku – w nocy, każde święto i wszystkie niedziele wolne od handlu.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij