Influencerzy są nie tylko ośrodkami wpływu, ale również twórcami kreatywnymi z umiejętnościami copywriterskimi lub foto, wideo. Marki i agencje coraz częściej to wykorzystują, zlecając im przez platformę Reach a Blogger różne prace do wykonania.
Z jednej strony marki i agencje poszukują efektywnych kosztowo wykonawców, z drugiej strony twórcy internetowi poszukują dodatkowych dochodów. Na styku tych dwóch potrzeb dochodzi do coraz większej liczby współprac przez platformę dla influencerów Reach a Blogger.
Zobacz również
– W stosunku do analogicznego okresu w poprzednim roku pojawiło się prawie dwa razy więcej ogłoszeń w kategorii Praca. Były to przede wszystkim zlecenia dotyczące prac copywriterskich w celu wykorzystania tekstów na stronach klientów, prac copywriterskich z ukierunkowaniem na SEO, zlecenia sesji zdjęciowych czy zlecenia stworzenia materiałów wideo w celu wykorzystania ich na kanałach klientów – mówi Robert Sosnowski, CVO Reach a Blogger.
Twórcy internetowi na co dzień piszą, robią zdjęcia na potrzeby swojego kanału, realizują krótkie i długie formy audiowizulane. Mają praktyczne umiejętności, wiedzę i narzędzia. Często mają lepsze wyczucie odbiorców niż agencje, bo na co dzień stykają się z publicznością. Miesiącami czy latami śledząc dzień po dniu spływające reakcje i komentarze znakomicie czują rynek. Ich wielką zaletą jest zdolność do produkcji materiałów w sposób efektywny kosztowo, czego nauczyły ich doświadczenia influencerskie. Prowadzenie własnych kanałów w przypadku większości influencerów wymaga zdolności, zaradności, działania szybko, tanio i z pomysłem.
Dla agencji i klientów, którzy optymalizują koszty prac marketingowych takie usługi są coraz bardziej interesujące. Oczywiście przed decyzją o współpracy zarówno agencje, jak i klienci uważnie przyglądają się temu, jak influencer, który składa ofertę, komunikuje się we własnych kanałach, jaka jest jakość tych materiałów i estetyka. Jeśli są to materiały spójne pod względem jakości z oczekiwaniami klienta, to coraz częściej do takiej współpracy dochodzi.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Wielką zaletą influencerów jest ekspercka wiedza, którą wnoszą do projektu. Ma to miejsce i znaczenie w przypadku specjalistycznych tekstów czy specjalistycznych produkcji foto lub wideo poradników pokazujących wykorzystanie produktów i realizację jakieś ciągu zdarzeń krok po kroku (np.: kładzenie kafelków, malowanie podłogi żywicą, itp.). W takim przypadku reklamodawca nie musi zlecać zatrudnienia eksperta do sprawowania kontroli merytorycznej nad każdym etapem prac. Jest to ułatwienie i oszczędność.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wykorzystanie influencerów do prac kreatywnych poza ich kanałami wpisuje się w szerszy trend zjawiska, jakim jest projektowa współpraca z freelancerami. Na świecie popularne platformy to min. freelancer.com, fiverr.com, talenthouse.com. W odróżnieniu jednak od polskich i zagranicznych platform pośredniczących w takich usługach platforma Reach a Blogger opiera się wyłącznie na influencerach, których portfolio są ich kanały influencerskie, co ułatwia zweryfikowanie potencjalnego wykonawcy. A to z kolei przekłada się na większą pewność co do jakości. Influencerzy, którzy zrealizowali zlecenia dla klientów mają na Reach a Blogger oceny w skali 0-5 w postaci gwiazdek, przyznawane przez klientów po zrealizowanych projektach, co daje jeszcze większą pewność co do efektu takiej współpracy kreatywnej.
– Twórcy internetowi wykonujący prace na rzecz klientów zamówione przez zlecenie typ: praca, przekazują pełne majątkowe prawa autorskie do rezultatów prac klientowi na podstawie Regulaminu platformy Reach a Blogger – mówi Robert Sosnowski, CVO Reach a Blogger.
Jeśli jesteś klientem i chcesz zlecić takie prace, umieść zlecenie tutaj i oznacz typ: praca. Jeśli jesteś twórcą i szukasz takich zleceń, znajdziesz je w sekcji zlecenia dla blogerów, influencerów, youtuberów.