Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Węgierski oddział Coca-Coli ukarany grzywną za promowanie ruchu LGBT+

Węgierski oddział Coca-Coli ukarany grzywną za promowanie ruchu LGBT+
Coca-Cola została ukarana grzywną w wysokości 6500 zł za reklamy z osobami homoseksualnymi, które pojawiły się w przestrzeni miejskiej Budapesztu – wcześniej tamtejsi politycy wzywali do bojkotu marki.
O autorze
1 min czytania 2019-10-16

Na początku sierpnia br. głośno zrobiło się o outdoorowej kampanii marki Coca-Cola, która pojawiła w przestrzeni miejskiej Budapesztu. Reklamy przedstawiały zakochane pary – niekiedy tej samej płci – oraz hasło #loveislove. 

To właśnie te wspomniane kreacje wzbudziły kontrowersje wśród niektórych mieszkańców miasta i kilku polityków prawicowej partii Fidesz – Ci zachęcali nawet do bojkotu marki. 

Teraz okazało się, że według urzędu komitatu peszteńskiego kampania Coca-Coli złamała punkt ustawy, która „zakazuje reklam mogących szkodzić fizycznemu, duchowemu, emocjonalnemu lub moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży”. W związku z tym, koncern został zobowiązany do zapłaty 500 tys. forintów grzywny – czyli ok. 6500 zł. 

Marka w odpowiedzi na karę podkresliła, że celem jej kampanii było przekazanie wartości, które firma wyznaje od zawsze – przede wszystkim, że wszyscy są równi i mają takie same prawa, zwłaszcza do miłości. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcie: facebook.com/cocacolahu

Słuchaj podcastu NowyMarketing