Węgierski oddział Coca-Coli ukarany grzywną za promowanie ruchu LGBT+

Węgierski oddział Coca-Coli ukarany grzywną za promowanie ruchu LGBT+

Coca-Cola została ukarana grzywną w wysokości 6500 zł za reklamy z osobami homoseksualnymi, które pojawiły się w przestrzeni miejskiej Budapesztu – wcześniej tamtejsi politycy wzywali do bojkotu marki.

Na początku sierpnia br. głośno zrobiło się o outdoorowej kampanii marki Coca-Cola, która pojawiła w przestrzeni miejskiej Budapesztu. Reklamy przedstawiały zakochane pary – niekiedy tej samej płci – oraz hasło #loveislove. 

To właśnie te wspomniane kreacje wzbudziły kontrowersje wśród niektórych mieszkańców miasta i kilku polityków prawicowej partii Fidesz – Ci zachęcali nawet do bojkotu marki. 

Teraz okazało się, że według urzędu komitatu peszteńskiego kampania Coca-Coli złamała punkt ustawy, która „zakazuje reklam mogących szkodzić fizycznemu, duchowemu, emocjonalnemu lub moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży”. W związku z tym, koncern został zobowiązany do zapłaty 500 tys. forintów grzywny – czyli ok. 6500 zł. 

Marka w odpowiedzi na karę podkresliła, że celem jej kampanii było przekazanie wartości, które firma wyznaje od zawsze – przede wszystkim, że wszyscy są równi i mają takie same prawa, zwłaszcza do miłości. 

zdjęcie: facebook.com/cocacolahu

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij