#NaprawdeStraszna kampania WWF na temat zagrożonych wyginięciem zwierząt

#NaprawdeStraszna kampania WWF na temat zagrożonych wyginięciem zwierząt
Halloween to okazja, żeby bawić się tym, co straszne. Ale nie wszystko, co straszne, jest zabawne. W swojej najnowszej kampanii organizacja WWF chce zwrócić uwagę na naprawdę przerażający fakt – ponad 28 000 gatunków zwierząt jest zagrożonych wyginięciem.
O autorze
1 min czytania 2019-10-30

Nosorożec biały północny to główny symbol nowej kampanii WWF pod hasłem #NaprawdeStraszne, która zwraca uwagę na problem wymierania zwierząt z winy człowieka – w sposób, który nawiązuje do halloweenowej tradycji przebierania się. Tym razem strach ma wywołać kostium nosorożca białego północnego – podgatunku, który wyginął zaledwie kilkanaście miesięcy temu.

Do nowej akcji WWF przyłączył się tancerz i aktywista Michał Piróg, który znany jest ze swojego zaangażowania w różnorodne działania na rzecz ochrony środowiska. W ramach kampanii przebrał się za nosorożca, który wyginął. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Co więcej, podczas tegorocznego Halloween wszyscy będą mogli zaangażować się kampanię WWF – na Facebooku bowiem udostępniony został specjalny filtr, za pomocą którego każdy może zmienić się w nosorożca białego północnego.

Twórcy kampanii:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • DDB Warszawa – twórca kampanii, kreacja
  • Papaya Films – produkcja
  • Paweł Fabiański | Shootme Visual Artists – fotograf
  • Redosfx, Wanda Kędzierzawska – kostium/maska
  • Pracownia Szumu – PR
  • Facebook/Creative shop – wsparcie kampanii
  • OMD – dom mediowy
  • More than real (Brazylia) – twórcy filtra AR
  • Jetline – nośniki digitalowe

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Masowe wymieranie zwierząt to już nie jest fikcja, a przykra codzienna rzeczywistość. Aby pokazać skalę tego problemu, pewien użytkownik portalu Reddit rozpikselował zdjęcia wybranych zwierząt. Im bardziej niewyraźne zdjęcie – tym mniej żyjących osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie.

PS2

Microsoft w nietypowy sposób postanowił wypromować swoje nowe urządzenie – mysz Precision Mouse. Wykorzystał do tego Warszawskie ZOO, by jednocześnie zwrócić uwagę na gatunki zagrożone wyginięciem.

PS3

Gdańskie ZOO pod koniec września 2018 roku ruszyło z akcją #Olejolej, której celem była walka o życie orangutanów. Z pozoru zwykła kampania, lecz obrazy uświetniające ją namalowała samica orangutana, przebywająca w trójmiejskim Ogrodzie Zoologicznym.

PS4

Polski oddział Xiaomi postanowił wesprzeć pewien zagrożony gatunek małp – nosacza sundajskiego – adoptując go wirtualnie.

PS5

We wrocławskim ZOO zeszłoroczny Światowy Dzień Zwierząt obchodzono w nietypowy sposób – 14 zagrożonych gatunków z ogrodu zoologicznego dostało swoich ambasadorów z Klubu Sportowego Gwardia.

PS6

Z okazji 80. urodzin Łódzkiego Ogrodu Zoologicznego, lokalne marki rajstop Gabriella i Łódzka Rajtuza stworzyły pończochy z charakterystycznymi nadrukami.

PS7

„Save Our Species” to nazwa kampanii marki Lacoste, która w tym roku miała swoją drugą odsłonę. W jej ramach brand zmienił swoje charakterystyczne logo przedstawiające krokodyla na wymierające gatunki zwierząt – m.in. wieloryba, rysia iberyjskiego oraz żabę.