Pomysł na tę kampanię użytkownik zaczerpnął z nietypowej akcji organizacji WWF, która już w 2008 roku alarmowała o masowym wymieraniu poszczególnych gatunków zwierząt. Wówczas projekt zatytułowany był „Japan – Population by Pixel”.
Jako że skala tego problemu wcale nie maleje, a wręcz zwiększa się z dnia na dzień, użytkownik portalu Reddit JJSmooth44 postanowił kontynuować kampanię WWF i w podobny sposób zademonstrował, które gatunki zwierząt są zagrożone wyginięciem.
Zobacz również
Im bardziej rozpikselowane zdjęcie, tym mniej osobników danego gatunku pozostało jeszcze na świecie.
Tygrys bengalski – pozostało ok. 2500
Tygrys syberyjski – pozostało ok. 450
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Szympans karłowaty – pozostało od 10000 do 50000
Wszystkie zdjęcia znajdują się na stronie.
PS
W gdańskim ogrodzie zoologicznym w sierpniu br. pojawił się nowy mieszkaniec, który ma koła zamiast łap – Jaguar E-Pace. Nietypowa akcja stworzona w ramach projektu JaguArt British Automotive Gdańsk zwracała uwagę na to, że gatunek tego dzikiego zwierzęcia zagrożony jest wyginięciem.
PS2
Microsoft w nietypowy sposób postanowił wypromować swoje nowe urządzenie – mysz Precision Mouse. Wykorzystał do tego Warszawskie ZOO, by jednocześnie zwrócić uwagę na gatunki zagrożone wyginięciem.
PS3
Gdańskie ZOO pod koniec września 2018 roku ruszyło z akcją #Olejolej, której celem była walka o życie orangutanów. Z pozoru zwykła kampania, lecz obrazy uświetniające ją namalowała samica orangutana, przebywająca w trójmiejskim Ogrodzie Zoologicznym.
PS4
Polski oddział Xiaomi postanowił wesprzeć pewien zagrożony gatunek małp – nosacza sundajskiego – adoptując go wirtualnie.
PS5
We wrocławskim ZOO zeszłoroczny Światowy Dzień Zwierząt obchodzono w nietypowy sposób – 14 zagrożonych gatunków z ogrodu zoologicznego dostało swoich ambasadorów z Klubu Sportowego Gwardia.
PS6
Z okazji 80. urodzin Łódzkiego Ogrodu Zoologicznego, lokalne marki rajstop Gabriella i Łódzka Rajtuza stworzyły pończochy z charakterystycznymi nadrukami.
PS7
„Save Our Species” to nazwa kampanii marki Lacoste, która w tym roku miała swoją drugą odsłonę. W jej ramach brand zmienił swoje charakterystyczne logo przedstawiające krokodyla na wymierające gatunki zwierząt – m.in. wieloryba, rysia iberyjskiego oraz żabę.