KER: Reklama marki Tyskie promowała piwo jako środek do przezwyciężenia problemów życiowych

KER: Reklama marki Tyskie promowała piwo jako środek do przezwyciężenia problemów życiowych

Zdaniem KER, reklama marki Tyskie naruszyła Kodeks Etyki Reklamy, bowiem zawarte w niej hasła „otwieramy Tyskie” i „Tyskie otwiera nas” odnosi się do spożywania piwa w celu przezwyciężania problemu życiowego, jakim jest zamknięcie na ludzi.

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę marki Tyskie zatytułowaną „Tyskie otwiera nas”. Zdaniem skarżącego hasła zawarte w spocie sugerowały, że „piwo pomaga nam nawiązywać relacje z innymi ludźmi, przełamywać trudności” i w tym przypadku – „wyraźnie piwo Tyskie staje się środkiem do otwarcia się na innych ludzi”.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W odpowiedzi na skargę przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej odnieśli się do zarzutów, tłumacząc, że „w żadnej scenie i w żadnej wypowiedzi piwo Tyskie nie zostało przedstawione jak »lekarstwo« na poprawę relacji lub przezwyciężania problemów życiowych. Wręcz przeciwnie z treści filmu wynika, że są nimi rozmowa, spotkanie, zauważenie drugiego człowieka, życzliwość, otwartość, ciekawość innych ludzi, tolerancja”. 

Mimo tłumaczeń, Komisja Etyki Reklamy dopatrzyła się w przedmiotowej reklamie naruszenia normy zawartej w Kodeksie, w myśl której: „reklama piwa nie może kreować wizerunku piwa jako środka do przezwyciężania problemów życiowych”. Zgodnie z tym, Zespół Orzekający KER stwierdził, że hasła „otwieramy Tyskie” oraz „Tyskie otwiera nas” odnoszą się do spożywania piwa w celu przezwyciężania problemu życiowego jakim jest zamknięcie na ludzi.

PS

W październiku br. Komisja Etyki Reklamy orzekła, że internetowe i telewizyjne reklamy marki Play, która promowała sieć nowej generacji „5G Ready”, mogły wprowadzać odbiorców w błąd i nadużywać ich zaufania.

PS2

W czerwcu br. Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama gum Orbit, w której chłopiec przypiera drugiego do muru i zwraca się do niego słowami „Dawaj kasę”, może zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci lub młodzieży.

PS3

Zdaniem Zespołu Orzekającego KER reklama internetowa napoju Devil Energy Drink, przedstawiająca małego chłopca z rozchylonymi ustami i okraszona hasłem „Roman już wie, co niedługo będzie miał w ustach” naruszła dobre obyczaje i mgła wprowadzać dzieci oraz młodzież w błąd.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij