Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

KER: Reklama marki Tyskie promowała piwo jako środek do przezwyciężenia problemów życiowych

KER: Reklama marki Tyskie promowała piwo jako środek do przezwyciężenia problemów życiowych
Zdaniem KER, reklama marki Tyskie naruszyła Kodeks Etyki Reklamy, bowiem zawarte w niej hasła „otwieramy Tyskie” i „Tyskie otwiera nas” odnosi się do spożywania piwa w celu przezwyciężania problemu życiowego, jakim jest zamknięcie na ludzi.
O autorze
1 min czytania 2019-11-13

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę marki Tyskie zatytułowaną „Tyskie otwiera nas”. Zdaniem skarżącego hasła zawarte w spocie sugerowały, że „piwo pomaga nam nawiązywać relacje z innymi ludźmi, przełamywać trudności” i w tym przypadku – „wyraźnie piwo Tyskie staje się środkiem do otwarcia się na innych ludzi”.

W odpowiedzi na skargę przedstawiciele Kompanii Piwowarskiej odnieśli się do zarzutów, tłumacząc, że „w żadnej scenie i w żadnej wypowiedzi piwo Tyskie nie zostało przedstawione jak »lekarstwo« na poprawę relacji lub przezwyciężania problemów życiowych. Wręcz przeciwnie z treści filmu wynika, że są nimi rozmowa, spotkanie, zauważenie drugiego człowieka, życzliwość, otwartość, ciekawość innych ludzi, tolerancja”. 

Mimo tłumaczeń, Komisja Etyki Reklamy dopatrzyła się w przedmiotowej reklamie naruszenia normy zawartej w Kodeksie, w myśl której: „reklama piwa nie może kreować wizerunku piwa jako środka do przezwyciężania problemów życiowych”. Zgodnie z tym, Zespół Orzekający KER stwierdził, że hasła „otwieramy Tyskie” oraz „Tyskie otwiera nas” odnoszą się do spożywania piwa w celu przezwyciężania problemu życiowego jakim jest zamknięcie na ludzi.

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W październiku br. Komisja Etyki Reklamy orzekła, że internetowe i telewizyjne reklamy marki Play, która promowała sieć nowej generacji „5G Ready”, mogły wprowadzać odbiorców w błąd i nadużywać ich zaufania.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W czerwcu br. Komisja Etyki Reklamy orzekła, że reklama gum Orbit, w której chłopiec przypiera drugiego do muru i zwraca się do niego słowami „Dawaj kasę”, może zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci lub młodzieży.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

Zdaniem Zespołu Orzekającego KER reklama internetowa napoju Devil Energy Drink, przedstawiająca małego chłopca z rozchylonymi ustami i okraszona hasłem „Roman już wie, co niedługo będzie miał w ustach” naruszła dobre obyczaje i mgła wprowadzać dzieci oraz młodzież w błąd.