„Bądź rychtyk i plastik ćpnij w pieruny!”, „Porzónnie śwignij na gemyle, a nie byle jak” – takie hasła promują kolejną odsłonę akcji społecznej miasta Poznań pod hasłem #PoznańBezPlastiku. Jej celem jest zachęcenie mieszkańców m.in. do zaprzestania używania opakowań z tworzyw sztucznych oraz poprawnej segregacji śmieci, aby odpady mogły zostać poddane recyklingowi.
W ramach akcji stworzono serię spotów oraz grafik z wykorzystaniem charakterystycznej gwary poznańskiej.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Za pomocą kampanii #PoznańBezPlastiku władze miasta zachęcają też mieszkańców do zaprzestania korzystania z jednorazowych, plastikowych słomek i wybierania tych wielokrotnego użytku, np. metalowych.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
„Piątka za segregację” to hasło przewodnie kampanii informacyjno-edukacyjnej Ministerstwa Środowiska. Motywem przewodnim akcji jest 5 brand heroes – Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko – którzy zachęcają do segregacji śmieci.
PS2
Od 2019 roku obowiązują nowe, bardziej wymagające zasady segregacji odpadów. 14 grudnia 2018 roku ruszyła ciekawa kampania, która zachęcała do segregowania odpadów i podpowiadała, jak należy to robić właściwie.
PS3
Czy Matejko, Klimt i Michał Anioł segregowaliby śmieci? Od 1 lipca 2018 r. mieszkańcy Łodzi są zobowiązani do stosowania nowych zasady selektywnej segregacji odpadów. Aby odpowiednio przygotować łodzian do stosowania nowych zasad, miasto przygotowało kampanię informacyjną z wykorzystaniem arcydzieł malarstwa.