Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

IKEA na Black Friday zachęca, by zadbać o rzeczy, aby zostały z nami „Na dłużej”

IKEA na Black Friday zachęca, by zadbać o rzeczy, aby zostały z nami „Na dłużej”
A gdyby tak każdy z nas, zamiast kupować nowe, dostrzegł wokół siebie rzeczy, które już ma i zatroszczył się o to, by służyły jak najdłużej? Na przekór Black Friday IKEA ponownie zwraca uwagę na meble i akcesoria znajdujące się w naszym mieszkaniu i podpowiada, jak w prosty sposób o nie zadbać.
O autorze
2 min czytania 2019-11-29

Dbanie o to, co już mamy, to droga do mniejszego zużycia kurczących się zasobów planety. To szczególnie ważne teraz, kiedy skutki zmian klimatu są coraz bardziej dotkliwe. Ogromną rolę odgrywa tu nasz nadmiernie konsumpcyjny styl życia. A gdyby tak zamiast ponownie oddawać się zakupowej gorączce, korzystać jak najdłużej z rzeczy, które już posiadamy?

– W IKEA chcemy wspierać ludzi w bardziej zrównoważonym życiu i odpowiedzialnej konsumpcji. Jednym z ważnych sposobów, które pomagają dokonywać bardziej przemyślanych decyzji zakupowych, są działania, dzięki którym produkty będą służyć nam dłużej. Rozpoczynamy projekt, którym chcemy zwrócić uwagę na to, jak ważne jest dbanie o produkty. Do udziału w nim zapraszamy wszystkich, którzy chcą podzielić się z nami tym, jak troszczą się o przedmioty, które mają już w swoich domach. Wystarczy, że odwiedzą naszą stronę IKEA.pl/NaDluzej – mówi Agata Czachórska, kierownik projektu Circular IKEA, IKEA Retail w Polsce.

IKEA zna mnóstwo sposobów na przedłużenie życia domowych przedmiotów. To proste i drobne czynności, które mogą zmienić bardzo wiele. Są tak ważne, że poproszono polską artystkę, Ewelinę Sośniak, by poświęciła im serię prac. W wyniku współpracy powstała kolekcja „Na Dłużej”, w skład której wchodzi siedem wyjątkowych obrazów i jedna rzeźba. Powstałe dzieła i ich opisy uwzględniają wskazówki dbania o meble i akcesoria, zachowane są jednak w konwencji artystycznego wyrazu i poczucia humoru. Wszystko po to, by zachęcić odbiorcę do przyjrzenia się swoim codziennym przedmiotom i rozpoczęcia zmian we własnym domu.

– Skąd pomysł, żeby czynność dbania o przedmioty przedstawić za pomocą sztuki? Ponieważ sztuka mówi o rzeczach ważnych, a temat troski o naszą planetę właśnie taki jest. Wystawa podkreśla, że małe zmiany mogą mieć ogromne znaczenie – dodaje Ewelina Sośniak.  

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

IKEA porusza temat troski o produkty codziennego użytku w niestandardowy, przykuwający uwagę sposób – za pomocą wernisażu wspomnianej kolekcji. Wystawa „Na Dłużej”, będzie otwarta dla zwiedzających od 30 listopada do 1 grudnia br. w godzinach 12:00-20:00, w byłej Kuchni Spotkań IKEA przy Al. Jerozolimskich 61 w Warszawie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wszystkie obrazy po zakończeniu wystawy trafią na aukcję charytatywną Polskiego Stowarzyszenia Zero Waste. Dochód z aukcji zostanie przekazany na wsparcie organizowanych przez Stowarzyszenie kawiarenek naprawczych. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dodatkowo na stronie IKEA.pl/NaDluzej, marka dzieli się tym, co już wie na temat dbania o produkty, podając wskazówki dotyczące konkretnych czynności. IKEA zachęca nas również do zabawnej rozmowy z botem na temat naprawiania, pielęgnowania, a nawet sprzątania. W ten sposób firma chce poznać, co nas powstrzymuje i motywuje do dbania o nasze domowe otoczenie i przedmioty. 

PS

Są marki, które z okazji Czarnego Piątku wprowadzają liczne promocje, ale są też i takie, które… podwyższają ceny swoich produktów. A to wszystko po to, by zwrócić uwagę na negatywne dla środowiska skutki związane z tym dniem.

PS2

W ubiegłym roku z okazji Czarnego Piątku IKEA zwracała uwagę na ilość oraz wartość posiadanych przez nas już przedmiotów. W tym celu marka stworzyła kolekcję „Przyda się”, która przypominała o rzeczach odłożonych i zapomnianych, bo może „kiedyś się przydadzą”.