Maja Hirsch, Anna Guzik i Olga Borys #WalcząoZdrowePłuca w kampanii Płuca Polski

Twórcy kampanii Płuca Polski już od blisko 4 lat prowadzą działania edukacyjne na temat chorób płuc. Aby jeszcze bardziej zwiększyć świadomość społeczeństwa na temat schorzeń płucnych, do specjalnej akcji #WalczęoZdrowePłuca zaproszone zostały polskie gwiazdy filmu, muzyki, sportu oraz dziennikarze.
O autorze
1 min czytania 2019-12-16

Zarówno przewlekła obturacyjna choroba płuc (POChP) jak i idiopatyczne włóknienie płuc (IPF) to groźne, nieuleczalne choroby, których wczesne rozpoznanie i odpowiednia terapia dają szansę na spowolnienie ich postępu i zachowanie dobrej jakości życia. Natomiast nieleczone prowadzą do niepełnosprawności i przedwczesnej śmierci. Dlatego tak ważne jest budowanie powszechnej świadomości na temat tych schorzeń.

Tutaj z pomocą przyszły tak znane i lubiane osoby jak: aktorki Maja Hirsch, Anna Guzik, Olga Bończyk, Nicole Bogdanowicz, Olga Borys i Laura Samojłowicz, aktor Dariusz Wieteska oraz dziennikarka Anna Popek. Każda z tych osób umieściła na swoim Instagramie i/lub Facebooku zdjęcie, które ma motywować do zbadania stanu płuc.

Ambasadorzy publikują również wyniki testu pojemności płuc, wykonane przy użyciu pikflometru, czyli urządzenia, które w prosty sposób pozwala określić maksymalne natężenie przepływu powietrza przez drogi oddechowe podczas maksymalnie nasilonego wydechu. Wynik tego badania, które można wykonać samemu w domu, może wskazać na ryzyko wystąpienia chorób płuc.

POChP i IPF najczęściej rozwijają się u osób powyżej 50. roku życia. Prezentując hasztag #WalczęoZdrowePłuca poprzez kanały społecznościowe bardzo znanych osób, organizatorzy kampanii chcą dotrzeć z przekazem do odbiorców w różnym wieku, zwracając ich uwagę na możliwość zachorowania oraz podkreślając istotę wykonywania regularnych badań profilaktycznych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do akcji może przyłączyć się każdy, publikując w social mediach swoje zdjęcie z hasztagiem #WalczęoZdrowePłuca. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing