Brodka, Dorociński i Musiał oddają butelki zwrotne do sklepów w ramach akcji „Wielka Zwrotka Ż”

Monika Brodka, Marcin Dorociński i Maciej Musiał dołączyli do „Wielkiej Zwrotki Ż” organizowanej przez markę Żywiec, której celem jest zachęcanie Polaków do oddawania butelek zwrotnych do sklepów. Swoim zaangażowaniem cała trójka udowadnia, że warto działać na rzecz naszej planety.
O autorze
2 min czytania 2020-02-03

„Wielka Zwrotka Ż” to akcja organizowana przez markę Żywiec, której celem jest zachęcanie Polaków do oddawania butelek zwrotnych do sklepów. W jej ramach można oddawać wszystkie butelki zwrotne Żywca i innych marek producenta do sklepów biorących udział w inicjatywie, bez paragonu. 

Teraz do akcji zaangażowali się popularni polscy artyści – Monika Brodka, Maciej Musiał, a także Marcin Dorociński. 

– Bardzo często myślimy, że nie mamy mocy sprawczej, aby wpłynąć na otaczające nas środowisko. Nic bardziej mylnego. Wystarczy zacząć od kilku niewymagających wielkiego wysiłku czynności, np. oddawania butelek zwrotnych do sklepu. W ten sposób dajemy im drugie życie i wprowadzamy z powrotem do obiegu, w którym mogą krążyć nawet przez 5 lat – mówi aktor Marcin Dorociński, ambasador akcji „Wielka Zwrotka Ż”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Chcemy pokazać, że oddawanie butelek zwrotnych do sklepu to bardzo pozytywne działanie, które powinno wejść nam w nawyk. W ten sposób jesteśmy w stanie ograniczyć ilość produkowanych odpadów. Cieszę się, że możemy dawać dobry przykład i zachęcać do robienia tego jednego, małego kroku w dobrą stronę – dodaje Monika Brodka.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Butelka zwrotna to najbardziej przyjazne środowisku opakowanie, w jakim sprzedawane jest piwo. Może krążyć w obiegu nawet 25 razy – gdy tylko zostaje zwrócona do sklepu, otrzymuje kolejne życie. Dobrze, że zaczynamy mówić o tym głośno. Liczę, że dzięki akcji Żywca przekonamy więcej osób do działania na rzecz środowiska – wyjaśnia Maciej Musiał.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Częścią „Wielkiej Zwrotki Ż” są także torby na butelki zwrotne sygnowane logo akcji. Celem tego ekologicznego gadżetu jest ułatwienie zwracania butelek zwrotnych – wszystko dzięki specjalnym przegródkom na butelki. Torby będzie można wygrywać w aktywacjach marki Żywiec.

Za strategię i kreację odpowiadają wspólnie 2012 Agency oraz VMLY&R, przy współpracy pod kątem muzycznym i artystycznym z agencją eventową Live. Zakup i planowanie mediów Starcom. Działania PR prowadzi agencja Hope. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Sputnik Studio, za reżyserię odpowiadał Szymon Pawlik, a aranż muzyczny utworu „Sing it back” przygotował kompozytor Marcin Macuk.

PS

W połowie stycznia br. Żywiec ruszył z akcją „Wielka Zwrotka Ż”, której celem jest zachęcenie konsumentów do oddawania tych najbardziej ekologicznych opakowań, w jakich dostępne jest piwo. Do sprzedaży trafiły też butelki marki z odwróconą etykietą, mające zaakcentować start prospołecznej inicjatywy firmy.

PS2

W grudniu 2019 roku marka Żywiec zachęcała mieszkańców Żywca do oddawania butelek zwrotnych bez paragonu w świątecznej akcji na rzecz środowiska. Oddając je w specjalnej strefie, która stanęła na żywieckim Rynku, mieszkańcy wsparli posadzenie drzew tlenowych.

PS3

Dzięki Kompanii Piwowarskiej w Poznaniu łatwiej będzie zwrócić butelki po piwie. 9 sierpnia br. w pobliżu Lech Browary Wielkopolski został uruchomiony punkt, w którym można oddać butelkę zwrotną każdego producenta i otrzymać za nią kaucję od 0,3 zł do 0,5 zł.