Sprawę postanowił nagłośnić portal The Intercept, który dowiedział się o szokujących działaniach TikToka dzięki byłemu pracownikowi firmy ByteDance. W dokumentach, które Brazylijczyk dostarczył redakcji, rozpisana została strategia kryzysowa związana z ubiegłorocznym samobójstwem nastolatka.
Młody użytkownik aplikacji popełnił bowiem samobójstwo 21 lutego 2019 roku około godziny 15:23. Wideo transmitował na swoim kanale na TikToku, które w tamtym momencie oglądało 280 osób. Kilkunastu użytkowników postanowiło natychmiast powiadomić przedstawicieli tamtejszego oddziału platformy, lecz mimo to transmisję na żywo można było oglądać jeszcze przez około 1,5h.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Jak podaje portal The Intercept, firma dowiedziała się o samobójstwie około godziny 17:00, lecz pierwszą czynnością, jaką wykonała było przygotowanie planu działania kryzysowego, aby tragedia nie zaszkodziła wizerunkowi portalu.
Przedstawiciele brazylijskiego oddziału TikToka nakazali też swoim pracownikom monitorowanie sytuacji w internecie i ewentualne zapobieganie rozprzestrzenianiu się nagrania w innych mediach społecznościowych.
Dopiero po kilku godzinach o zdarzeniu została powiadomiona policja.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Brazylijski oddział TikToka nie odpowiedział na pytania redakcji The Intercept dotyczące szokujących działań. Przedstawiciele firmy opublikowali jedynie krótkie oświadczenie, w którym potwierdzili, że około rok temu z TikToka usunięto materiał związany z samobójstwem, a także zostały w związku z tym powiadomione lokalne władze.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Z myślą o bezpieczeństwie osób korzystających z platform Facebooka, firma od 2006 roku aktywnie współpracuje z ekspertami z całego świata, stawiając czoła problematyce samobójstw i samookaleczeń. Z okazji ubiegłorocznego Światowego Dnia Zapobiegania Samobójstwom firma podsumowała swoje wysiłki w tym obszarze.