Goodbye Stereotypes, Hello Zerotypes: Zalando żegna przestarzałe stereotypy w nowej kampanii

Goodbye Stereotypes, Hello Zerotypes: Zalando żegna przestarzałe stereotypy w nowej kampanii

W swojej wiosennej kampanii Zalando porusza temat stereotypów, jednej z największych przeszkód w różnorodności i wolności. W ramach nowego projektu platforma stworzyła termin Zerotypes i zaprasza swoich klientów do świata, w którym króluje wolność i otwartość.

Pełna pozytywnych emocji kampania Zalando pod hasłem „Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes” promuje wiosenne kolekcje bez opierania się na utartych stereotypach. W związku z tym platforma stworzyła tzw. Zerotypy, za pomocą których zachęca do dyskusji na temat przestarzałych, ale wciąż obecnych stereotypów kulturowych.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Badanie przeprowadzone przez Zalando we współpracy z YouGov na sześciu europejskich rynkach (Polsce, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Francji i Szwecji), wykazało bowiem, że według 89% ankietowanych w dzisiejszym świecie nadal obecne są stereotypy, a według 47% z nich jest ich więcej niż kiedyś. Większość badanych twierdzi, że w głównej mierze wpływ na ten stan rzeczy mają media – w 57% filmy i programy telewizyjne – a w 60% reklamy. Biorąc to pod uwagę, Zalando stawia sobie za cel zmianę sposobu, w który moda i reklama ograniczają ludzi oraz umożliwienie im cieszenia się swoją zerotypową osobowością i stylem.

Spot reklamowy, stworzony we współpracy z londyńską agencją Mother i wyreżyserowany przez duet Leila & Damien de Blinkk, to zapętlona podróż przez wesołe miasteczko. Na początku odzwierciedla ona znany i stereotypowy portret lunaparku, lecz kolejne powroty do tej samej sytuacji są bardziej nieoczekiwane – bohaterowie bowiem stopniowo wcielają się w inne, wolne od stereotypów role.

„Goodbye stereotypes. Hello Zerotypes” to kampania 360°, która będzie wspierana poprzez działania w telewizji, kanałach online, mediach społecznościowych, kinie oraz w prasie. Ponadto, w największych miastach w Polsce kampania pojawi się w zlokalizowanej wersji także na nośnikach OOH. W Warszawie, Łodzi, Poznaniu i na Śląsku kreacje będą nawiązywały do lokalnej kultury i gwary oraz stereotypów. 

PS

„Jej miejsce jest w kuchni... bo jest dietetyczką” – to jedno z wielu haseł kampanii PPS, firmy z RPA zajmującej się dostarczaniem usług finansowych. Celem akcji byłą walka ze stereotypami na temat kobiet.

PS2

Firma Mattel niedawno ogłosiła wprowadzenie nowych, zróżnicowanych modeli lalek w kolekcji Fashionistas. Już wkrótce w ofercie marki będzie m.in. Barbie bez włosów, z bielactwem, ze złotą protezą, czy też Ken z rudymi włosami.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij