Konkurs Innovation 2020: Dawid Pożoga (Zalando)

Konkurs Innovation 2020: Dawid Pożoga (Zalando)

– Dla mnie innowacje powinny mieć cel, który również zawiera zmianę przyzwyczajeń oraz edukację konsumentów – przy okazji zbliżającego się konkursu Innovation 2020 rozmawiamy z przewodniczącym grupy Innowacyjny Biznes, Dawidem Pożogą, marketing lead PL/CZ, Zalando.

Wszyscy stawiają dzisiaj na innowacyjne rozwiązania. Jak zdefiniuje Pan innowację w biznesie?

Innowacyjne rozwiązania w biznesie to dla mnie te, które rozwiązują problemy istotne z punktu widzenia konsumenta. Z perspektywy Zalando, zanim wprowadzimy udoskonalenia, kluczowe jest dla nas zdefiniowanie potrzeb oraz usprawnianie procesów przynoszących konsumentom realną wartość, a nie jedynie efekt WOW.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jak wykorzystuje/kreuje Pan innowację w swojej pracy?

Osobiście traktuję kreowanie innowacji jako proces, który następuje poprzez codzienną obserwację rynku, inspirowanie się i czerpanie z innych kategorii oraz odmiennych modeli biznesowych. Staram się mieć otwartą głowę, wychodzić ze strefy komfortu, zadawać pytania czy innowacyjne rozwiązanie wprowadzone przez markę z innej kategorii może być zreplikowane dla naszych konsumentów. Pozostawanie „głodnym” i nienasyconym mimo bycia liderem w konkretnym segmencie, a także wymiana myśli i dyskusje z zespołem oraz partnerami stymulują do nowatorskiego działania.

Czym jest w dzisiejszych, przesyconych rynkowo czasach innowacyjna usługa lub produkt?

Z jednej strony może to być usługa lub produkt, który sprawdził się w jednej kategorii, a jednocześnie został zaadoptowany do zupełnie innej, realnie odpowiadając na potrzeby klienta. Z drugiej strony może to być całkowicie nowe rozwiązanie, powstałe poprzez zrozumienie potrzeb konsumentów i do tej pory niewykorzystane.

Firmy starają się być odpowiedzialne społecznie, a zwrot CSR nie traci na popularności. Czy innowacje zawsze są odpowiedzią na społeczne wyzwania?

Dla mnie innowacje powinny mieć cel, który również zawiera zmianę przyzwyczajeń oraz edukację konsumentów. Dla Zalando w najbliższych latach takim celem jest zrównoważona strategia „do.More”. Ma ona na celu zwiększenie świadomości na temat zagadnienia zrównoważonego rozwoju wśród naszych konsumentów, pokazanie, że odpowiedzialna moda może być inspirująca i niekoniecznie droga. Jako Zalando, zaczynamy od siebie, podchodzimy do zagadnienia kompleksowo, a klientowi dajemy wybór w myśl naszego hasła „free to be”.

Czy bardziej otwarte podejście do konsumenta, jak chociażby bezpłatna wysyłka czy 100-dniowy zwrot jak w przypadku Zalando, można nazwać innowacyjną obsługą klienta?

Jako Zalando, byliśmy jednym z liderów wprowadzenia tego rozwiązania na rynku, więc można nazwać to innowacją. Teraz aktualizacje, które wprowadzamy, mają pomagać chociażby w lepszym rekomendowaniu klientom produktów, zachęcaniu konsumentów do eksperymentowania z modą, a także zwiększeniu wygody korzystania z platformy. To pozwoli na spełnienie naszej ambicji, czyli stanie się „Starting Point for Fashion” dla polskich konsumentów.

Co jest najistotniejsze w innowacji? Na co będzie Pan zwracał uwagę przy ocenianiu zgłoszeń w konkursie Innovation 2020?

Podążając, za maksymą jednego z najbardziej kreatywnych piłkarzy naszych czasów, legendarnego Johana Cruyffa, która mówi, że: „Jakość bez rezultatów jest bezcelowa, a wyniki bez jakości są nużące", będę szukał rozwiązań, które przyniosły konkretny rezultat, zmieniły status quo, albo ustanowiły nowe standardy na rynku i realnie zbudowały przewagę konkurencyjną konkretnej marki.

 

Zgłoszenia do konkursu Innovation trwają do 28 lutego. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.innovation.sar.org.pl.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij