Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Nowo utworzona Fundacja Biedronki będzie pomagać potrzebującym seniorom

50 milionów złotych – taką kwotą będzie dysponowała w 2020 roku Fundacja Biedronki, która w roku, w którym sieć obchodzi swoje 25-lecie, rozpocznie działalność w Polsce. Fundacja powstaje po to, by nieść pomoc osobom starszym i przyczyniać się do poprawy jakości ich życia.
O autorze
3 min czytania 2020-03-11

Pierwszym programem Fundacji Biedronki będzie program kart przedpłaconych „Na codzienne zakupy”, obejmujący 10 tys. potrzebujących seniorów. Na ten cel Fundacja Biedronki przeznaczy blisko 15 mln zł.

– 25-lecie Biedronki jest dla nas dobrą okazją, by podziękować polskiemu społeczeństwu za zaufanie, jakim zostaliśmy obdarzeni i by wzmocnić nasze zobowiązania społeczne. Prowadząc biznes, który zaspokaja podstawowe ludzkie potrzeby i działa na dużą skalę, mamy możliwość przyczyniać się do znajdowania rozwiązań, które odpowiadają na wyzwania lokalnej społeczności i niosą realną pomoc potrzebującym. To dzięki Polsce Biedronka mogła się tak rozwinąć, a my czujemy związaną z tym odpowiedzialność. Właśnie z tego powodu uruchamiamy Fundację Biedronki, która skupi się na grupie osób, zmagających się z bardzo poważnymi wyzwaniami – mówi Pedro Soares dos Santos, prezes zarządu grupy Jeronimo Martins

Z danych i prognoz Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że co czwarty Polak ukończył już 60 lat*, a w 2050 roku starsi ludzie będą stanowili 40% społeczeństwa**. Polska jest jednym z najszybciej starzejących się społeczeństw na świecie i wielkim wyzwaniem staje się zapewnienie osobom starszym jak najlepszych warunków życia i opieki. Lata 2020-2030 zostały ogłoszone przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) „Dekadą zdrowego starzenia się” – chodzi o to, by seniorzy zachowali jak najdłużej sprawność fizyczną i psychiczną, samodzielność i możliwość niezależnego funkcjonowanie w społeczeństwie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Cele Fundacji Biedronki

Fundacja Biedronki będzie wspierać starsze osoby, by żyły godnie, mogły dłużej cieszyć się zdrowiem i lepiej funkcjonowały na co dzień. Celami nowo powstałej Fundacji jest m.in. przeciwdziałanie ubóstwu, niedożywieniu, samotności i wykluczeniu społecznemu osób starszych. W tym celu Fundacja będzie prowadziła też działania na rzecz rozwoju wolontariatu na rzecz seniorów.

W 2020 r. Fundacja Biedronki będzie dysponowała budżetem 50 mln zł, a w kolejnych latach Fundator, czyli Jeronimo Martins Polska planuje przeznaczyć na wsparcie Fundacji od 7,5 mln do 20 mln euro rocznie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Wszyscy musimy czuć się zobowiązani do walki o lepsze życie seniorów, wolne od ubóstwa i samotności, która jest wielkim problemem. W Fundacji zaczniemy działać od razu z dużym programem, realnie podnoszącym jakość życia znaczącej grupy seniorów, a dzięki zapewnionym na działanie Fundacji środkom, już niebawem będziemy mogli ruszyć z innymi znaczącymi działaniami na rzecz lepszej kondycji osób starszych w Polsce – podkreśla Katarzyna Scheer, prezeska zarządu nowo powstającej Fundacji Biedronki.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rada Fundacji Biedronki

Wytyczaniem strategicznych osi działania nowej organizacji będzie zajmować się Rada Fundacji, w której skład wejdą autorytety z doświadczeniem i wiedzą w obszarze problematyki społecznej. W Radzie Fundacji znajdą się:

  • prof. dr hab. Anna Giza–Poleszczuk, socjolog i specjalistka w dziedzinie kapitału społecznego,
  • siostra Małgorzata Chmielewska, przełożona wspólnoty „Chleb Życia”, prowadząca domy dla osób bezdomnych, chorych oraz dla samotnych matek,
  • prof. dr hab. Jerzy Hausner, promotor ekonomii wartości opartej na solidaryzmie społecznym,
  • oraz przedstawiciele Grupy Jeronimo Martins: Pedro Soares dos Santos, prezes grupy, Sara Miranda, dyrektor komunikacji i CSR grupy oraz Marta Maia, dyrektor personalna grupy.

Karty „Na codzienne zakupy” na rzecz przeciwdziałania niedożywieniu oraz izolacji społecznej

Pierwszym projektem, który będzie realizowany we współpracy Fundacji Biedronki i Caritas Polska, jest program „Na codzienne zakupy”. W 2020 roku pomocą nim zostanie objętych 10 000 potrzebujących seniorów. Od kwietnia br. do stycznia 2021 r. będą oni otrzymywać wsparcie finansowe w wysokości 100 zł lub 150 zł miesięcznie na karcie przepłaconej. Kart będzie można używać na zakupy w sklepach Biedronka.

Dzięki takiej formie pomocy seniorzy sami decydują, na jakie produkty chcą przeznaczyć pieniądze, co wspiera ich poczucie niezależności i godności. Dotychczas program ten był prowadzony w całej Polsce wspólnie z siecią Biedronka. Badania Caritas Polska pokazują, że dzięki niemu seniorzy lepiej się odżywiają – częściej kupują produkty, na które wcześniej nie było ich stać, np. owoce, warzywa, mięso i nabiał. Mają też więcej środków na lekarstwa i leczenie.

Osoby objęte programem mogą liczyć na opiekę wolontariusza Caritas, który pomaga im w zakupach albo towarzyszy w codziennych zajęciach. Ta forma wsparcia jest bardzo ceniona przez uczestników programu, a program materialnie przyczynia się do rozwoju wolontariatu w Caritas. Dodatkowo w ramach współpracy z Caritas Polska, Caritas Diecezjalnych i Fundacji Biedronki, seniorzy będą mogli uczestniczyć w dodatkowych aktywnościach, np. wspólnych wyjściach czy wyjazdach, które mają na celu wzmacnianie więzi społecznych i przeciwdziałanie samotności.

 

*GUS, stat.gov.pl/obszary-tematyczne/osoby-starsze/osoby-starsze/sytuacja-osob-starszych-w-polsce-w-2018-roku,2,1.html
**GUS, stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ludnosc/prognoza-ludnosci/prognoza-ludnosci-na-lata-2014-2050-opracowana-2014-r-,1,5.html