Jak marki włączają się w walkę z koronawirusem?

Jak marki włączają się w walkę z koronawirusem?
Koronawirus rozprzestrzenia się coraz szybciej i zbiera coraz większe żniwa. W celu wyjścia naprzeciw tej trudnej sytuacji wiele marek zdecydowało się wesprzeć swoich klientów na różne sposoby.
O autorze
2 min czytania 2020-03-16

AKTUALIZACJA 19.03

Do walki z koronawirusem włączyła się też marka WoshWosh, która przekazała około 600 par rękawiczek do warszawskich szpitali. 

Sieć salonów optycznych Aurum Optics postanowiła podłączyć się pod zrzutkę w walce z koronawirusem i w zamian za wpłatę darowizny specjaliści marki będą naprawiać okulary każdej osobie, która ma ochotę do akcji dołączyć. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Marka NeoNail natomiast postanowiła przekazać poznańskim szpitalom pakiety rękawiczek jednorazowych i żele myjące do rąk. W ten sposób firma chce podziękować wszystkim lekarkom, pielęgniarkom i medykom.

Z kolei 18 marca br. CCC rozpoczęło akcję konsumencką zachęcającą do zakupu obuwia marki LASOCKI i pomocy dla wrocławskiego szpitala. Z każdej sprzedanej do 20 marca br. pary butów marki LASOCKI CCC przekaże 10 PLN na wsparcie Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego przy ulicy Koszarowej we Wrocławiu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

AKTUALIZACJA 16.03

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Do walki z koronawirusem włączyły się dwie znane polskie firmy – 4F oraz Agata. Popularny producent odzieży sportowej przekazał już szpitalowi klinicznemu MSWiA w Warszawie 300 par gogli, z których będą korzystać lekarze, zajmujący się osobami zarażonymi koronawirusem. Ponadto, marka zapowiedziała, że przekaże też 20% obrotu ze swojego sklepu internetowego, począwszy od 14 marca br. 

Z kolei firma Agata poinformowała o przekazaniu 1 mln zł na zakup sprzętu medycznego oraz środków zabezpieczenia sanitarnego na walkę z koronawirusem.

Ze względu na zagrożenie koronawirusem, wszystkie imprezy masowe zgodnie z rozporządzeniem Premiera zostały odwołane. Aby wyjść naprzeciw polskim kibicom Ekstraklasy, Canal+ postanowił udostępnić bez kodowania najbliższą kolejkę rozgrywek. Szkoda tylko, że Ekstraklasa odwołała wszystkie mecze do końca marca.

Pyszne.pl wprowadziło zmiany w procedurze dostaw jedzenia tak, aby zamawiający nie mieli bezpośredniego kontaktu z dostawcą. Kurierzy po dotarciu pod dany adres będą zostawiać zamówienie pod drzwiami.

W związku z sytuacją związaną z koronawirusem, Szopi.pl  rozpoczęło darmowe dostarczanie zakupów spożywczych osobom z grupy wiekowej powyżej 60 roku życia. Akcja wystartowała 11 marca i potrwa dwa tygodnie.

W walkę z koronawirusem włączył się także PKN ORLEN i rozpoczął produkcję i sprzedaż płynu do dezynfekcji rąk.

Również operatorzy sieci komórkowych przyłączyli się do wsparcia w tym trudnym okresie. Orange od 13 marca br. wszystkim swoim abonentom i użytkownikom prepaid zaoferowało dodatkowy, darmowy pakiet 10GB internetu. Natomiast sieć Play odkoduje 40 kanałów w ramach pakietów Extra i Kids dla posiadaczy usług PLAY NOW i PLAY NOW TV.

Także PornHub zdecydował się zareagować na szerzącą się pandemię koronawirusa. W celu wsparcia Włochów, portal przyłączył się do apelu o pozostawaniu w domach i zaoferował wszystkim zainteresowanym z Włoch darmowe konta premium na miesiąc z możliwością ich założenia bez podpinania karty płatniczej.

Niektóre firmy postanowiły przeznaczyć część dochodów ze sprzedaży na cele warki z koronawirusem. Np. sklep EM Me’s Accessories sprzedaje wyjątkowe skarpetki, ze sprzedaży których przekaże 20% zysku na pomoc służbom medycznym.

Polska jest krajem, w którym większość społeczeństwa jest wierząca i uczęszcza do kościoła. Niestety pojawienie się na niedzielnej mszy, kiedy kościół jest zatłoczony, może przyczynić się do szybkiego złapania wirusa. Dlatego też portale takie jak Onet, czy stacje telewizyjne, np. TVN, zdecydowały się na transmisje mszy, aby osoby starsze mogły bezpiecznie w nich uczestniczyć z zacisza swoich domów.

Poniżej przedstawiamy pozostałe kreacje marek, związane z tematem koronawirusa.