Volvo stworzyło billboard, który oczyszcza powietrze

Volvo stworzyło billboard, który oczyszcza powietrze
Portugalski oddział Volvo zainstalował w Porto duży nośnik reklamowy, który neutralizuje szkodliwe związki chemiczne pochodzące ze spalin aut. Ma powierzchnię 250 metrów kwadratowych i – jak zapewnia marka – oczyszcza powietrze tak skutecznie, jak ponad 200 drzew.
O autorze
1 min czytania 2020-03-16

Codziennie spotykamy na ulicach setki billboardów reklamowych, których treść zlewa się w jedną całość. Lecz nowy nośnik reklamowy marki Volvo ma szansę być zapamiętany na nieco dłużej, szczególnie przez mieszkańców portugalskiego miasta Porto. Dlaczego?

Billboard bowiem przedstawia reklamę niskoemisyjnych, hybrydowych modeli Volvo, zaś z ich ekologicznym charakterem współgra główna funkcja samego nośnika – winylową płachtę reklamową pokryto dwutlenkiem tytanu, który ma właściwości oczyszczania powietrza. Ten związek chemiczny neutralizuje ok. 85% zanieczyszczeń takich jak dwutlenek azotu (NO2), dwutlenek siarki (SO2) i lotne związki organiczne (LZO), które mają kontakt z powierzchnią nośnika. Te składniki spalin przyczyniają się do powstawania smogu w mieście.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Billboard Volvo ma powierzchnię 250 metrów kwadratowych. Filtruje powietrze równie skutecznie, jak 250 drzew – co odpowiada około 21 000 metrów sześciennych świeżego tlenu dziennie.

Nietypowy nośnik reklamowy był widoczny w Porto przez trzy miesiące, do końca lutego bieżącego roku. Następnie wykorzystany został do produkcji m.in. toreb.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W listopadzie 2019 roku w Warszawie oraz wybranych miastach Małopolski pojawiła się instalacja przedstawiająca olbrzymie płuca, która pokazywała, jak zanieczyszczone jest powietrze. Nietypowy outdoor był częścią kampanii Polskiego Alarmu Smogowego.

PS2

W czerwcu 2019 roku na jednym z budynków w Bukareszcie pojawiła się wielka, interaktywna reklama, która obniża cenę elektrycznego samochodu Renault Zoe, gdy tylko poziom zanieczyszczenia powietrza wzrośnie.

PS3

Konkurs na czujniki jakości powietrza, billboard pochłaniający smog w Warszawie, bieg w maskach AirRun w Krakowie i wsparcie dla spirometrycznych badań płuc w całej Polsce – to główne elementy drugiej odsłony kampanii „Wiem, czym oddycham” Avivy.