TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

LPP rozwija kolekcje EcoAware w ramach strategii zrównoważonego rozwoju

Należąca do LPP marka Reserved wprowadziła na sezon wiosna-lato nową kolekcję odzieży Joyful #EcoAware przygotowaną w 100% z materiałów organicznych oraz recyklingowanych. To kolejny etap wdrażania strategii zrównoważonego rozwoju ogłoszonej przez firmę pod nazwą „For People For Our Planet”.
O autorze
2 min czytania 2020-03-17

Premiera nowej kolekcji Reserved Joyful #EcoAware na sezon wiosna-lato 2020 to realizacja zapowiadanego przez LPP systematycznego zwiększania udziału kolekcji bardziej przyjaznych środowisku w produktach firmy. W sezonie jesień-zima 2019 ubrania z metką Eco Aware stanowiły ponad 20% oferty marek Reserved i Mohito. W ciągu najbliższych dwóch lat, we wszystkich brandach należących do LPP, udział tego typu kolekcji wyniesie 25%, w czym pomóc ma sukcesywnie poszerzany przez spółkę wachlarz tkanin pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Tymczasem do 2025 roku już co druga sztuka odzieży marki Reserved ma być produkowana zgodnie z ideą Eco Aware.

Dzięki zastosowaniu innowacyjnych technologii produkcji, w ubraniach z metką Eco Aware wykorzystywane są materiały, których włókna pochodzą z odpadów konsumpcyjnych, takich jak butelki plastikowe. Tą metodą pozyskiwany jest poliester obecny w składzie ubrań najnowszej kolekcji kapsułowej Reserved. Oprócz tkanin syntetycznych, do przygotowania linii Joyful #EcoAware wykorzystano bawełnę organiczną i recyklingowaną, a także Tencel™Lyocell czy wiskozę Lenzing™ EcoVero™ z drewna eukaliptusa, buku i świerku. Tkanina ta powstała w zrównoważonym procesie, przy zamkniętym obiegu wody i przy bieżącym odtwarzaniu zasobów surowca drzewnego poprzez nowe nasadzenia drzew niezbędnych do pozyskania celulozy. W kolekcji Joyful po raz pierwszy użyto również wykonanej z celulozy tkaniny Eastman Naia™.

– Każdy z ponad 30 modeli z nowej kolekcji Reserved Joyful #EcoAware jest wykonany z certyfikowanych, tkanin i dzianin, które pochodzą z potwierdzonych źródeł i zostały wyprodukowane w sposób przyjazny środowisku. Nasz wysiłek włożony w poszukiwania i weryfikację eko-autentyczności materiałów tu użytych na pewno się opłacił. Utrzymana w nowoczesnej, kobiecej estetyce kolekcja kapsułowa również swoim wzornictwem i subtelną kolorystyką nawiązuje do natury i tego, co symbolizuje odrodzenie i radość – komentuje Anna Sołtys, dyrektor biura produktowego Reserved w LPP.

Ambasadorką nowej linii przygotowanej na bazie materiałów bardziej przyjaznych środowisku i z wykorzystaniem nowoczesnych technologii została Naomi Chin Wing. Modelka pochodząca z Trynidadu i Tobago, gwiazda paryskich i nowojorskich wybiegów, która ma za sobą wiele udanych sesji dla czołowych magazynów modowych. Mimo młodego wieku zyskała już uznanie w świecie high fashion.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wiosenna kolekcja Reserved z linii Eco Aware to kolejny element rozwoju przyjaznej środowisku oferty dla klientów sieci polskiego producenta odzieży. Zgodnie z założeniami strategii, gdańska spółka, w tym roku ustanowi standard Eco Aware Production, czyli planu odpowiedzialnej produkcji opartej na metodzie wytwarzania ubrań i akcesoriów w cyklu zamkniętym. W kolejnych latach, według koncepcji stawiającej na rozsądną gospodarkę wodną i energetyczną, ma działać 30% zakładów współpracujących z LPP w południowej Azji, a za trzy lata będzie nią objętych już 100% fabryk dżinsów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Równocześnie LPP konsekwentnie realizuje pozostałe założenia strategii zrównoważonego rozwoju. Dzięki sukcesywnemu ograniczaniu plastiku w kanale e-commerce, firma zmniejszyła do tej pory jego zużycie aż o 250 ton. Konsekwentnie też prowadzi działania w kierunku pełnego wyeliminowania opakowań niepodlegających obiegowi zamkniętemu z sieci sprzedaży i łańcucha dostaw, co ma nastąpić do końca 2025 roku. Wszystkie te działania mają za zadanie zmniejszyć ślad węglowy generowany przez firmę o 15%.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się