Anna Stróżyńska (HARIBO): Celem jest zaangażowanie konsumentów, interakcja z nimi, a w efekcie pozostanie w ich pamięci na dłużej

Anna Stróżyńska (HARIBO): Celem jest zaangażowanie konsumentów, interakcja z nimi, a w efekcie pozostanie w ich pamięci na dłużej
– Żelki to produkt impulsowy, klienci oczekują nowości i różnorodności, a my, jako Haribo, spełniamy te oczekiwania – na temat polskiego rynku słodyczy i obecnych trendów, a także o marce HARIBO rozmawiamy z Anną Stróżyńską, marketing director, HARIBO Sp. z o.o..
O autorze
2 min czytania 2020-03-18

Jaki był ten miniony rok dla marki Haribo na rynku Polskim?

Haribo to marka, która istnieje na rynku już 100 lat i dziś nasze produkty, a zwłaszcza kultowe Złote Misie, są synonimem żelek. Jest to kategoria, która z roku na rok odnotowuje rosnące zainteresowanie konsumentów. Dynamika wzrostu tego rynku na przestrzeni kilku ostatnich lat utrzymywała się na dwucyfrowym poziomie, co jest związane z rozwijaniem oferty żelek i wprowadzaniem nowości.

Haribo w Polsce ma już długą historię. Które wydarzenia, z Pani perspektywy, były dla Państwa marki kluczowe?

Tak jak wspomniałam, w 2020 roku świętujemy 100-lecie marki Haribo. W przypadku tak długiej tradycji trudno wymienić kilka kluczowych wydarzeń. Nasz wizerunek, sentyment do marki oraz jej rozpoznawalność to wynik długoletniej pracy nad tym, aby nasi klienci otrzymywali najwyższej jakości produkty. Żelki to produkt impulsowy, klienci oczekują nowości i różnorodności, a my, jako Haribo, spełniamy te oczekiwania.

Czy polski rynek słodyczy ma swoją specyfikę? Czy wyróżnia się czymś na tle innych światowych rynków?

Jeśli chodzi o polskich klientów, to wybierając słodycze, zwracają oni szczególnie uwagę na smak, jakość i markę. Ta zmiana w preferencjach w zakresie wyboru słodyczy jest odzwierciedleniem trendów obecnych na innych rynkach i świadczy o rosnącej świadomości klientów. Zauważalne są także dwa inne trendy – klienci poszukują nowości, chcą eksperymentować z różnymi smakami, a dodatkowo rozwija się także trend „convenience”, czyli docenianie dostępności i wygody.

Czy rynek słodyczy zmienił się znacząco na przestrzeni ostatnich lat? Jakie są najnowsze i najważniejsze trendy w Państwa branży?

Najpopularniejszym segmentem są żelki owocowe, niezmiennie jest to ulubiony wariant konsumentów. Jednocześnie coraz bardziej popularne stają się również warianty kwaśne. Widzimy tu znacznie szybszą dynamikę wzrostu niż w przypadku żelek owocowych. Żelki kwaśne są odpowiedzią na potrzeby konsumentów poszukujących nowości i ciekawych doznań smakowych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

To właśnie różnorodność oraz możliwość wyboru spośród wielu wariantów jest dla konsumentów bardzo ważna. Żelki są produktem impulsowym, wybieranym ze względu na zróżnicowane smaki, atrakcyjne kształty oraz zwracające uwagę opakowanie. Dlatego bardzo istotna jest także odpowiednia ekspozycja produktów w punktach sprzedaży.

Jakie kanały komunikacji marketingowej są obecnie dla marki Haribo najciekawsze i najważniejsze?

Marka Haribo zapewnia silne wsparcie marketingowe swoich produktów. Przeprowadzamy akcje w punktach sprzedaży, jesteśmy obecni w największych stacjach telewizyjnych ze spotem promującym nasze produkty. Równocześnie widzimy ogromny potencjał mediów społecznościowych. To bardzo atrakcyjne narzędzie do budowania relacji z naszymi fanami. Celem jest bowiem zaangażowanie konsumentów, interakcja z nimi, a w efekcie – pozostanie w ich pamięci na dłużej. Dlatego prowadzimy intensywne działania w social mediach – na Facebooku i Instagramie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kto jest klientem marki Haribo i do kogo kierowana jest komunikacja: dzieci czy dorośli?

Klientem marki Haribo są wszyscy miłośnicy żelek. To bardzo duża grupa, dlatego w komunikacji pokrywamy szeroki target group. Nasza telewizyjna reklama w znakomity sposób odzwierciedla obietnicę marki, ukazując dziecięcą radość. Jest to prosta, bezpośrednia prawda, która w spocie zilustrowana została poprzez pokazanie dorosłych nie tylko zachowujących się jak dzieci, ale także przemawiających dziecięcymi głosami. Rezultat jest bardzo oryginalny, zabawny i zgodny z duchem naszej marki oraz mottem: „Haribo smak radości dla dzieci i dorosłych”.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się