„W Lesie Dziś Nie Zaśnie Nikt” – kampania promocyjna pierwszego polskiego slashera, czyli zadanie niełatwe

Film „W Lesie Dziś Nie Zaśnie Nikt” już od piątku jest dostępny na Netflix. Reżyser Bartosz M. Kowalski z rozmachem stworzył film, jakiego dotąd w Polsce nie było – horror w konwencji slashera. Za strategię, koncepcję i realizację kampanii promocyjnej filmu odpowiada agencja OUTRAGE.
O autorze
2 min czytania 2020-03-24

Agencja OUTRAGE tworząc kampanię promującą „W Lesie Dziś nie Zaśnie Nikt” zderzyła się od początku z ogromnym wyzwaniem oraz wielką szansą. Polski horror praktycznie do tej pory nie istniał, tymczasem na świecie przeżywa swój renesans. Zainteresowanie gatunkiem jest większe niż kiedykolwiek, a filmy grozy przybierają w światowym kinie coraz ciekawsze i nieoczywiste formy. „W lesie dziś nie zaśnie nikt” jest pierwszym współczesnym polskim slasherem skierowanym do szerokiej publiczności, do którego realizacji twórcy podeszli ze świeżym spojrzeniem i nieszablonowymi pomysłami. W efekcie powstała produkcja przygotowywana z dbałością o każdy detal. Mroczna historia wciąga, a rozgrywające się sceny nie pozwalają o sobie zapomnieć, czego dowodem są pozytywne recenzje zarówno odbiorców, jak i krytyków filmowych.

– „Polski horror? Ale to będzie złe!” – z takim przesądem od początku jako agencja mierzyliśmy się tworząc koncepcję promocji „W Lesie Dziś Nie Zaśnie Nikt”. Dlatego nasz pomysł od punktu zero bazował na tym, aby z zarzutów uczynić atuty. Zabawa konwencją, kiczem i celowa nieudolność oraz dużo humoru to elementy, które w skupionej na kanałach online kampanii pozwoliły schwytać uwagę milionów potencjalnych odbiorców produkcji. – mówi Monika Sidorowicz, partnerka w agencji OUTRAGE odpowiedzialna za nadzór kreatywny i realizacyjny nad kampanią filmu.

OUTRAGE odpowiada za strategię komunikacji, koncepcję działań, copywriting, oprawę wizualną, oraz realizację kampanii ze szczególnym naciskiem na online i kanały social media. Horror nie ma jeszcze w Polsce zadeklarowanej i zmapowanej grupy odbiorców, dlatego niezwykle istotne w tym projekcie było zdefiniowanie grup osób potencjalnie zainteresowanych filmem i skupienie ich uwagi na tytule, a co za tym idzie zintensyfikowane działania w social media. Oprawa graficzna filmu kontrowersyjnie operuje popkulturowymi kliszami z epoki renesansu horroru, czyli lat 80. i mocno nawiązuje do kiczu oraz groteski, które rządziły w świecie oprawy wizualnej filmów grozy z tamtych czasów. Nie tylko promocja filmu skupiła się na kanałach online. Zamiast w kinach odbiorcy od kilku dni mogą oglądać film na platformie Netflix.

Producentem „W Lesie Dziś Nie Zaśnie Nikt” i zleceniodawcą realizacji kampanii jest Akson Studio („Katyń”, „Wałęsa. Człowiek z nadziei”, „Atak paniki”, „Miasto 44”). Na ekranie, wyjątkowo w dosyć mało przyjemnych okolicznościach spotkali się m.in. Julia Wieniawa, Wiktoria Gąsiewska, Gabriela Muskała, Mirosław Zbrojewicz, Piotr Cyrwus, Olaf Lubaszenko, Michał Lupa, Stanisław Cywka, Sebastian Dela.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Reżyserem jest Bartosz M. Kowalski, autor głośnego „Placu zabaw”, który wspólnie z producentem filmu Janem Kwiecińskim oraz Mirellą Zaradkiewicz – producentką kreatywną odpowiada za kinowe materiały promocyjne filmu (teasery i zwiastun). Działania w zakresie planowania mediów offline były realizowane przez dystrybutora filmu – Next Film. W zakresie komunikacji PR oraz influencerskiej agencja OUTRAGE wspierała działania Akson Studio oraz dystrybutora filmu – Next Film.

Słuchaj podcastu NowyMarketing