Słynny kalendarz Pirelli na 2021 rok nie powstanie – zamiast tego firma przekaże 100 tys. euro na walkę z koronawirusem

Słynny kalendarz Pirelli na 2021 rok nie powstanie – zamiast tego firma przekaże 100 tys. euro na walkę z koronawirusem
Słynny kalendarz Pirelli, wydawany od 1964 roku, nie doczeka się kolejnej edycji. Zamiast tego firma postanowiła przekazać 100 tys. euro na walkę z koronawirusem.
O autorze
1 min czytania 2020-03-27

Kalendarz Pirelli już na dobre zakorzenił się w światowej kulturze. Od 1964 roku wydano łącznie 47 edycji (publikacja była już uprzednio kilka razy wstrzymywana) – każdy egzemplarz posiadał swój własny motyw przewodni, a do wykonania zdjęć, które pojawiały się w kalendarzu, zatrudniano cenionych i najpopularniejszych fotografów. Co ciekawe, tradycyjnie pierwszy egzemplarz publikacji przekazywany jest królowej Elżbiecie II. 

Jak się okazało, przyszłoroczna edycja wyjątkowo się nie ukaże. Ma to związek z panującą pandemią koronawirusa – w obliczu takiego zagrożenia firma postanowiła wstrzymać produkcję kalendarza. 

Zamiast tego marka Pirelli postanowiła przekazać 100 tys. euro na badania i zwalczanie skutków związanych z pandemią koronawirusa. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Nie oznacza to jednak, że kalendarz Pirelii już nigdy więcej nie powstanie – jak poinformowali przedstawiciele firmy, prace nad kolejną edycją zostaną wznowione, gdy sytuacja z koronawirusem zostanie opanowana. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Firmy z branży modowej aktywnie włączają się w walkę z koronawirusem – Grupa Calzedonia rozpoczęła w swoich fabrykach produkcję maseczek ochronnych, natomiast koncern LVMH, zrzeszający takie marki, jak Louis Vuitton czy Dior – żeli antybakteryjnych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Sesja zdjęciowa znajdująca się w kalendarzu Pirelii na 2020 rok była inspirowana szekspirowskim klimatem rodem z „Romea i Julii”.