Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Aplikacja Zdrowe Zakupy zachęca sieci i producentów FMCG do bezpłatnej wymiany informacji o składzie

Popularna aplikacja do informowania konsumentów o składach produktów i ich wpływie na zdrowie zachęca sieci handlowe i producentów FMCG do przekazywania danych dotyczących m.in. komponentów, tabel wartości i certyfikatów.
O autorze
1 min czytania 2020-04-15

Aplikacja Zdrowe Zakupy, informująca konsumentów o składach produktów i ich wpływie na zdrowie, działa od 2016 roku. Od tego czasu pobrały ją już ponad 2 miliony Polaków. Każdego miesiąca 400 tys. konsumentów skanuje w aplikacji ponad 70 tysięcy produktów i decyduje o ich zakupie bądź o wybraniu zdrowszej alternatywy.

– Obecnie aplikacja prezentuje 450 tys. towarów. Natomiast każdego dnia użytkownicy zgłaszają nam prośby o dodanie średnio 300 nowych pozycji. Baza artykułów w dużej części powstaje w wyniku ich zaangażowania. Konsumenci sami uzupełniają ją o brakujące produkty – mówi Arkadiusz Paprzycki, business owner z aplikacji Zdrowe Zakupy.

Jak wynika z wewnętrznych badań, aż 67% użytkowników deklaruje, że jeśli widzi niepełny lub niepoprawny skład wyświetlany przez aplikację, to raczej rezygnuje z zakupu produktu. Chcąc temu zapobiec, producenci mogą nawiązać ze Zdrowymi Zakupami bezpłatną współpracę. Dzięki temu zyskają pewność, że prezentowane na smartfonach informacje będą poprawne i aktualne.

– Wytwórcy będą mogli również przedstawić pełne dane, włącznie z tabelą wartości odżywczych oraz uzyskanymi certyfikatami, takimi jak np. PL-EKO-07. Tego typu kwestie interesują świadomych konsumentów, którzy korzystają z naszej aplikacji – dodaje Paprzycki.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Użytkownikowi wyświetli się oznaczenie informujące o tym, że dany produkt ma aktualny skład, potwierdzony przez producenta. To zwiększy jego zaufanie do skanowanego towaru. Dodatkowo klient otrzyma wiadomość push, jeśli zeskanowany przez niego wcześniej art. zmieni któryś ze swoich składników. Jeżeli np. olej palmowy zostanie zastąpiony zdrowszym – rzepakowym, wówczas konsument szybko będzie o tym wiedział.

– Zachęcamy do współpracy przede wszystkim producentów art. spożywczych, ale nie tylko. Sieci handlowe również mogą przesyłać nam składy produktów marek własnych. W tym sektorze widzimy coraz większą dynamikę, ponieważ niemal każdy retailer udostępnia albo pracuje nad wprowadzeniem na rynek art. ekologicznych z tzw. czystą etykietą – zauważa Marcin Lenkiewicz z Grupy BLIX, do której należy aplikacja Zdrowe Zakupy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dzięki współpracy aplikacji z wytwórcami zweryfikowane produkty stanowią już ponad 50% wszystkich realizowanych skanów w trakcie zakupów. Producenci, którzy najczęściej się zgłaszają, reprezentują takie kategorie, jak przetwory mięsne, słodkie i słone przekąski, napoje i soki oraz produkty BIO lub EKO.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się