Lidl Polska wspiera polskich dostawców

Lidl Polska od samego początku swojej działalności podkreśla istotną rolę polskich dostawców w handlu detalicznym. Sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70 proc. obrotu firmy Lidl Polska.
O autorze
3 min czytania 2020-04-29

Podstawową misją Lidl Polska jest dostarczanie każdego dnia milionom Polaków produktów wysokiej jakości, w atrakcyjnej, niskiej cenie, wyprodukowanych w sposób zrównoważony. Szczególnie teraz, w tym wymagającym czasie, sieć robi wszystko aby zapewnić dostęp do regularnych zakupów w bezpiecznych i komfortowych warunkach. Tym samym Lidl Polska podkreśla, że warto sięgać po polskie produkty, aby właśnie teraz wspierać polską gospodarkę.

Eksport polskich produktów

Na co dzień sieć konsekwentnie wspiera rozwój polskich producentów i eksport polskich produktów na rynkach międzynarodowych. Dodatkowo udział firmy w ogólnopolskiej kampanii „Produkt polski”, zorganizowanej przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, koresponduje ze strategią działania sieci. Współpraca z polskimi dostawcami jest dla Lidl Polska priorytetowa i stanowi podstawę wspólnego sukcesu. Zawsze, gdy istnieje możliwość kooperacji z krajowym dostawcą, Lidl Polska stawia na polskie produkty – sprzedaż artykułów spożywczych od polskich producentów stanowi ponad 70% obrotu firmy. Dzięki tej współpracy, w roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld PLN. Spośród 25 zagranicznych rynków, największa współpraca eksportowa za pośrednictwem sieci Lidl odbywała się z Litwą, Słowacją, Czechami, Rumunią i Węgrami, a najbardziej istotne produkty w eksporcie stanowiły polskie wędliny, świeże mięso, sery i pieczywo.

Jak Lidl Polska wspiera polskie firmy w aktualnej sytuacji?

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aktualne warunki są bardzo wymagające dla biznesu, a dla mniejszych firm produkcyjnych stanowią poważne wyzwanie. Lidl Polska stara się jednak wspierać swoich dostawców. Firma wsłuchuje się w wyzwania biznesowe swoich dostawców i zachowuje elastyczność oraz otwartość co do warunków współpracy, w taki sposób aby wyjść naprzeciw ich obecnym potrzebom. W tej chwili bardzo ważny jest aspekt ekonomiczny i zachowanie płynności produkcji, dlatego Lidl Polska dokłada wszelkich starań, aby dostawcy byli zabezpieczeni pod względem zbytu produktów oraz finansowo – w uzasadnionych przypadkach firma skraca terminy płatności. Dla przykładu pomimo tego, iż popyt na kwiaty cięte i doniczkowe znacznie spadł, sieć niezmiennie odbiera dostawy od polskich dostawców – Nowacki Tulipany oraz JMP Flowers, co pozwala im przetrwać aktualną sytuację. Innym przykładem jest polska firma Serpol Cosmetics produkująca kosmetyki pod marką Cien: mydła w płynie, szampony, sól do kąpieli, emulsje do higieny osobistej. Lidl wspólnie z producentem wprowadził także nowy produkt: Cien Mydło antybakteryjne. Produkty Serpol Cosmetics znajdują się w sklepach Lidla w Polsce, ale także w zagranicznych placówkach sieci. Dzięki tej współpracy firma Serpol odnotowała wzrost sprzedaży w ujęciu ilościowym na poziomie 78% w porównaniu do średniej sprzedaży miesięcznej, osiąganej w 2019 r. Sieć swoich dostawców wspiera również komunikacyjnie – na bieżąco prowadząc kampanie marketingowe promujące ich produkty. Nieprzerwanie odbywa się także eksport polskich produktów na rynki zagraniczne.

Produkt polski – kupuj świadomie

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ofercie Lidl Polska znajduje się kilkaset produktów spożywczych z oznaczeniem „Produkt polski”. Oznaczenie to pozwala klientom na łatwe znalezienie artykułów wytworzonych w Polsce z użyciem polskich surowców. W celu ułatwienia konsumentom identyfikacji produktów wytworzonych z polskich surowców, w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi opracowano znak „Produkt polski”. Zgodnie z ustawą o zmianie ustawy o jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych produkty opatrzone tą informacją muszą być wyprodukowane z surowców wytworzonych na terenie Polski z tym, że w produktach przetworzonych dopuszcza się użycie importowanych składników (np. przypraw, bakalii) w ilości do 25% masy tych produktów, pod warunkiem że składniki takie nie są wytwarzane w kraju.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Polscy dostawcy na rynkach europejskich

Lidl Polska wielokrotnie podkreślał, jak bardzo ceni współpracę z polskimi dostawcami. Potwierdzeniem tego były liczne kampanie, w których sieć pokazywała firmy od lat dostarczające produkty do Lidla. Mogliśmy się dowiedzieć, że np. świeże warzywa i owoce na Ryneczku Lidla pochodzą m.in. od Państwa Renaty i Piotra Wychowałków, którzy prowadzą przedsiębiorstwo Nowalijka w Piotrkowie Trybunalskim, braci Jazdon z gospodarstwa rolnego Onix, a BIO warzywa znakowane naturalnym światłem dostarcza Farma Świętokrzyska z Ćmielowa. W kolejnych odsłonach kampanii poznaliśmy także właścicieli Grupy Polmlek, produkujących nabiał i sery pod markami: Pilos oraz Bluedino, czy Zdzisław Serwatkę, właściciela firmy Serpol Cosmetics, wytwarzającej kosmetyki Cien. Poza granicami kraju możemy kupić też pieczywo z polskich piekarni Nowel. Warto zauważyć, że w znakomitej większości są to firmy rodzinne, przekazywane z pokolenia na pokolenie, budowane od podstaw.

– Nasza współpraca z dostawcami opiera się na budowaniu długofalowych relacji biznesowych. Do tego niezbędny jest wzajemny szacunek, zaufanie oraz etyka. Przykładamy szczególną wagę do jakości tworzonego produktu. Dzięki tej wspólnej pracy, z powodzeniem udało nam się nie tylko zyskać uznanie polskich konsumentów, ale też wprowadzić polskie produkty na rynki zagraniczne. W roku obrotowym 2019 wartość produktów marek własnych Lidl wyeksportowanych za pośrednictwem sieci Lidl przez 241 polskich dostawców, do 25 europejskich krajów wyniosła 3,1 mld PLN. Z dumą informujemy także, że według Listy 500. Rzeczpospolitej jesteśmy największym eksporterem polskich produktów rolno-spożywczych – podsumowuje Aleksandra Robaszkiewicz, head of corporate communications Lidl Polska

Lidl Polska podkreśla, że zaangażowanie w promowanie polskich produktów za granicą, zaowocowało regularnym odbywaniem się Tygodnia Polskiego np. w Lidlu w Wielkiej Brytanii. Zainteresowanie tygodniami polskimi jest duże. Sieć jest szczególnie dumna z konkurencyjności polskich produktów wyróżniających się wysoką jakością oraz rozwoju ich eksportu na rynki zagraniczne.