Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Przy odbiorze paczki w Żabce to sprzedawca, a nie klient będzie wprowadzał unikatowy kod PIN

Sieć Żabka z myślą o bezpieczeństwie klientów zmienia zasady usługi wydawania paczek. Od maja br., podczas wydawania przesyłek, kasjer poprosi odbierającego o jednorazowy kod, który samodzielnie wprowadzi na kasie.
O autorze
2 min czytania 2020-05-14

To nowe rozwiązanie wprowadzone w systemie ma na celu ochronę korzystających z punktów odbioru w sklepach Żabka i ograniczenie ich kontaktu z terminalem płatniczym podczas wprowadzania PIN-u.

– W sklepach sieci Żabka dokładamy starań, by zakupy oraz korzystanie z dostępnych usług były jak najbardziej bezpieczne dla wszystkich klientów. Odbiór paczek w naszych placówkach jest bardzo chętnie wybieraną opcją przez konsumentów, dlatego zależało nam na uproszczeniu tej procedury w sposób, w którym klient nie będzie musiał dotykać terminalu płatniczego. Od teraz we wszystkich Żabkach to kasjer wprowadzi na kasie kod, jaki klient otrzymał smsem – wystarczy, że przekaże go sprzedawcy. Chcemy nadal dawać możliwość realizacji usług dodatkowych klientom w naszych punktach, ale z zachowaniem wzmożonych zasad bezpieczeństwa w tym trudnym dla wszystkich czasie – mówi Przemysław Tomaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju usług w firmie Żabka Polska. 

Konsumenci mogą odbierać przesyłki w jednym z ponad 6100 sklepów Żabka – we wszystkich został wprowadzony nowy system wpisywania kodu, który ma zapewnić większe bezpieczeństwo klientów i sprzedawców. Każdy klient nadal ma pełny wgląd w proces odbioru swojej paczki, a kod jest jednorazowy i unikatowy dla odbiorcy. Przekazanie sprzedawcy ciągu cyfr autoryzującego odbiór przesyłki jest całkowicie wolne od ryzyka, ponieważ przesyłka zostanie natychmiast przekazana klientowi. Sieć jednocześnie zachęca, aby w związku z epidemią koronawirusa, łączyć odebranie paczki i wizytę w sklepie z zakupami najpotrzebniejszych produktów, tak aby ograniczyć konieczność ponownego wychodzenia z domu.

– Obserwujemy stały trend wzrostu popularności odbioru przesyłek Poczty Polskiej w sklepach Żabka, dlatego wspólnie z Żabka Polska podjęliśmy szereg działań zmierzających do zapewnienia naszym klientom bezpieczeństwa odbioru przesyłek. Zmiana procesu odbioru przesyłki poprzez podanie kodu odbioru przez odbiorcę, bez konieczności jego wprowadzania na terminalu płatniczym, jest kolejnym elementem doskonalenia rozwiązań, których celem jest zapewnienie klientom komfortu bezdotykowego odbioru przesyłek, co jest szczególnie ważne w okresie pandemii – dodaje Rafał Makowski, menedżer rozwoju sieci punktów dystrybucji usług w Poczcie Polskiej.    

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Niedawno Żabka wprowadziła wspólnie z operatorami DHL Parcel i Pocztą Polską zmianę w zakresie pracy kurierów podczas transportu i dystrybucji przesyłek – odejściu od konieczności potwierdzania przez personel sklepów sieci obiegu paczek podpisem na urządzeniu mobilnym czy na dokumentach przewozowych. 

– Pierwszym krokiem, jaki podjęliśmy wspólnie z Żabką było bezdotykowe potwierdzenie odbioru paczki od kuriera poprzez skanowanie dedykowanych kodów kreskowych. Dzięki nowemu rozwiązaniu wprowadzonemu obecnie w Żabce, teraz już w całej sieci punktów partnerskich DHL Parcel liczącej blisko 8000 jednostek nie ma konieczności wpisywania kodu potwierdzającego odbiór przez klienta. Ponadto, wspólnie z naszymi partnerami, skutecznie dbamy o zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa klientów, kurierów i pracowników sieci partnerskiej na każdym etapie drogi, jaką pokonuje przesyłka od miejsca nadania do punktu odbioru. W DHL Parcel, poza środkami higienicznymi, takimi jak maseczki, rękawiczki, czy żele, w które są wyposażeni kurierzy, stosujemy także mobilne dystrybutory wody, służące do mycia rąk w trasie. Szukając kolejnych rozwiązań, wspierających nasze wspólne bezpieczeństwo, przeprowadziliśmy także testy przyłbic i wyposażyliśmy jednostki operacyjne DHL Parcel w profesjonalne ozonatory, służące do dezynfekcji pomieszczeń i powierzchni – mówi Maciej Dudek, manager ds. sieci partnerskiej w DHL Parcel.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się