Wiele małych firm boryka się obecnie z trudnościami ze względu na ograniczenia w funkcjonowaniu fizycznych sklepów w związku z pandemią koronawirusa. Aby ułatwić właścicielom pozostawanie w kontakcie z klientami oraz pomóc im przenieść swoją sprzedaż do internetu, popularny portal społecznościowy postanowił wprowadzić nowe narzędzie – Facebook Shops.
Rozwiązanie to umożliwi firmom stworzenie w prosty sposób jednego sklepu internetowego z którego klienci będą mogli korzystać zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie. Każda marka będzie mogła wybrać ze swojej oferty te produkty, które chce zaprezentować w sklepie, a następnie dostosować jego wygląd za pomocą obrazu w tle i kolorowych motywów eksponujących markę.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Co więcej, gdy klient będzie potrzebował pomocy lub porady, dostępna będzie również możliwość wysłania bezpośredniej wiadomości do firmy za pośrednictwem WhatsAppa, Messengera lub Instagram Direct. W ten sposób użytkownicy będą mogli zadać pytanie o produkt lub też poprosić o dane dotyczące swojej przesyłki.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rozwiązanie Facebook Shops zostało wdrożone 19 maja br., zaś jego dostępność będzie stopniowo rozszerzana w ciągu najbliższych miesięcy.
Facebook rozpoczął również testy rozwiązań lojalnościowych ułatwiających otrzymywanie nagród od ulubionych marek. W ten sposób klienci będą mogli podłączyć punkty zbierane w lokalnej kawiarni do swojego konta w portalu społecznościowym i w łatwy sposób monitorować przysługujące im bonusy.
PS
W połowie maja br. platformy Facebook oraz Instagram wprowadziły liczne udogodnienia dla małych i średnich przedsiębiorstw, które pozwolą im odnaleźć się w przestrzeni cyfrowej, a także utrzymywać stałe relacje z klientami.
PS2
Instagram kontynuuje wprowadzanie nowych funkcji, których celem jest wspieranie lokalnych biznesów podczas pandemii koronawirusa – niedawno platforma udostępniła tzw. Karty podarunkowe m.in. do sklepów, księgarni czy też restauracji.