W dobie pandemii koronawirusa znane marki prześcigały się z pomysłami, których celem było zachęcenie społeczeństwa do zachowania dystansu społecznego. Volkswagen oraz Coca-Cola przekonywały do tego swoich klientów lekko modyfikując swoje charakterystyczne logotypy, natomiast marka SKYN nawoływała do social distancingu humorystyczną kampanią.
Teraz na ciekawy pomysł wpadł włoski oddział Burger Kinga w związku ze zniesieniem przez władze państwa niektórych obostrzeń wprowadzonych z uwagi na panującą pandemię – mieszkańcy mogą opuszczać swoje domy, lecz muszą zakrywać swoje nosy, usta oraz dłonie, a także zachowywać odpowiedni dystans od innych osób. Słynna sieć fast foodowa postanowiła pomóc Włochom w zachowaniu social distancingu, wprowadzając specjalnego Whoppera.
Zobacz również
Nowy burger to nic innego jak klasyczny Whopper, lecz z potrójną porcją świeżej cebuli. Jak przekonuje marka, po zjedzeniu tego dania nie będziemy musieli się martwić o trzymanie dystansu społecznego – inne osoby same będą się od nas trzymać z daleka ;).
Za realizację odpowiada agencja Wunderman Thompson Italia.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W związku z obowiązującymi w Belgii obostrzeniami dotyczącymi działalności lokali gastronomicznych tamtejszy oddział Burger Kinga postanowił w humorystyczny sposób „ocenzurować” swoje reklamy na czas tzw. lockdownu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Zamówienia dostarczane do stolików, środki dezynfekujące do rąk przed wejściem, a także specjalne oznaczenia miejsc, przy których mogą czekać klienci na swoją kolej do wejścia do środka – holenderski oddział McDonald’s testuje nowy format lokalu, zgodny z zasadami dystansu społecznego.
PS3
W związku z pandemią koronawirusa wiele sieci handlowych postanowiło wprowadzić nowe rozwiązania, które usprawnią robienie zakupów, zmniejszą kolejki przed sklepami i jednocześnie ograniczą kontakty klientów z innymi osobami.