TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Rusza kampania nowego modelu Mercedes-Benz – GLA

Mercedes-Benz przełamuje stereotypy związane z komunikacją swojego najnowszego SUV-a. Kampania nowego GLA pod hasłem „Zaprojektowany na bezdroża. Daje radość w mieście” stawia tradycyjne reklamowe scenariusze na głowie.
O autorze
2 min czytania 2020-05-25

Kampania nowego GLA pod hasłem „Zaprojektowany na bezdroża. Daje radość w mieście” stawia tradycyjne reklamowe scenariusze na głowie. W humorystyczny sposób odnosi się do tego, że GLA oferuje liczne rozwiązania pozwalające zapuszczać się w teren, ale mało kto wykorzystuje ich potencjał. Trzonem kampanii są cztery spoty telewizyjne. 20- i 30-sekundowe filmiki przedstawiają mieszkańców miast, którzy bezpiecznie docierają GLA w odległe miejsce i sami siebie wystawiają tam na próbę. Szybko jednak osiągają własne granice – woda w morzu okazje się jest zdecydowanie za zimna, a spotkanie z dużym strusiem budzi przerażenie – i wracają do miejsca, do którego oni i ich GLA należą: do miasta. Te zabawne „zderzenia z rzeczywistością” we wdzięczny sposób zwracają się do grupy docelowej nowego SUV-a – są wesołe, celne i ironiczne. Ogólnoeuropejska kampania wystartuje jeszcze w maju.

Materiały filmowe zostały wyprodukowane przez agencję Anorak. Wyreżyserował je Sebastian Strasser, którego filmy promocyjne zdobyły ponad 150 nagród, w tym 16 Lwów w Cannes. Za kamerą stanął Holender Hoyte van Hoytema, zdobywca kilku Oscarów. Także niektórzy aktorzy to znane gwiazdy filmowe – np. Brytyjczyk Mark Ryder, który wystąpił w filmie „Robin Hood” i serialu „Prawdziwa historia rodu Borgiów”, a w reklamie wciela się w rolę surfera.

– W naszej kampanii GLA celowo zrywamy z tradycyjną mechaniką i komunikatami, które są powszechne w przypadku aut terenowych – prawda jest taka, że niewiele kompaktowych SUV-ów widziało prawdziwe bezdroża – mówi Bettina Fetzer, dyrektor marketingu Mercedes-Benz AG. – Jako marka przystępna, chcemy portretować naszych klientów w ich codziennym życiu i tam ich spotykać – z humorem i odrobiną autoironii – dodaje Fetzer.

Zintegrowana kampania GLA stanowi komunikacyjny restart po przerwie z powodu pandemii COVID-19. Oprócz klasycznych formatów filmowych obejmuje ona wiele innych środków – od specjalnej strony internetowej z relacjami z Instagrama oraz treściami wideo po drukowaną reklamę zewnętrzną ze zdjęciami autorstwa francuskiej fotografki Alice Moitié. Reklamy drukowane i plakaty zapraszają na jazdę próbną i zachęcają do bezkontaktowych zakupów w sklepie internetowym. Od końca czerwca kampania GLA zostanie uzupełniona kolejną kampanią, dotyczącą Klasy A, Klasy A Limuzyna, Klasy B, CLA Coupé i CLA Shooting Brake w specjalnych wersjach EDITION 2020. Będzie ona utrzymana w podobnym stylu i również wykorzysta zdjęcia Alice Moitié – tak, aby wszystkim kompaktom Mercedesa zapewnić spójny przekaz w mediach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Za zakup mediów odpowiada AMQ (OMD Macroscope), za adaptację: Emil (Publicis).

Słuchaj podcastu NowyMarketing