TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Likwidowanie barier i nowe sposoby ekspresji teatralnej, czyli nowa strategia zespołu TR Warszawa

Likwidowanie barier i nowe sposoby ekspresji teatralnej, czyli nowa strategia zespołu TR Warszawa
TR Warszawa zaprezentował swoją nową strategię pod hasłem „Teatr Otwarty”, której podstawą jest otwartość rozumiana m.in. jako: prowadzenie poszukiwań, podejmowanie ryzyka artystycznego oraz likwidowanie barier.
O autorze
2 min czytania 2020-06-01

TR Warszawa poprzez swoją nową ofertę programową włącza mieszkanki i mieszkańców oraz gości Warszawy w życie kulturalne stolicy, wspólnie z innymi teatrami i instytucjami kultury kształtuje nowoczesną tożsamość obywatelską oraz buduje międzynarodową pozycję Warszawy jako ważnego ośrodka życia artystycznego.

Podstawą strategii rozwoju teatru jest otwartość rozumiana m.in. jako:

  • prowadzenie poszukiwań
  • podejmowanie ryzyka artystycznego
  • wprowadzanie w szeroki obieg nowych sposobów ekspresji teatralnej
  • transparentność
  • mobilność
  • likwidowanie barier

– Chcemy, aby nasz teatr był otwarty i dostępny dla różnych odbiorców. TR Warszawa to teatr, w którym inicjujemy dialog z publicznością, szanujemy różne poglądy i punkty widzenia – mówią przedstawiciele teatru.

Otwartość w działaniach strategicznych instytucja będzie wdrażać w następujących obszarach:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

1. Program artystyczny

Dwie uzupełniające się linie programowe: Młody TR i projekty o zasięgu międzynarodowym. TR Warszawa wypracował oryginalną metodę pracy z młodymi twórczyniami i twórcami, a także formaty programów warsztatowych (Teren Warszawa, TR/PL, Teren TR, Debiut TR). Na bazie tych praktyk stworzony zostanie inkubator nowych talentów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Nie budujemy stałego zespołu współpracujących twórców, ale wspieramy rozwój całego środowiska teatralnego. Tworzymy spektakle polskich artystów i artystek o potencjale międzynarodowym, aby wzmocnić pozycję polskiej szkoły teatru. Jednocześnie zapraszamy do współpracy z naszym zespołem reżyserów z zagranicy, wyznaczających nowe nurty w teatrze. Tworzymy miejsce, w którym mieszkanki i mieszkańcy Warszawy mogą spotkać się z najnowszymi prądami artystycznymi w Polsce i na świecie. Włączamy ich w nasze działania poprzez rozbudowany program warsztatów, dyskusji, spotkań, przeznaczonych dla różnych grup wiekowych, zawodowych i społecznych – mówią przedstawiciele teatru. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

2. Rozpoznawalność 

TR Warszawa to marka rozumiana jako istotne, kulturotwórcze miejsce na mapie kraju. To teatr chętnie odwiedzany zarówno przez Polaków, jak i obcokrajowców. To marka znacząca, której brak zostałby odebrany jako strata dla twórców i odbiorców kultury.

3. Pozycja międzynarodowa

TR Warszawa to już dzisiaj ważny punkt na światowej mapie teatralnych zjawisk i jeden z najbardziej rozpoznawalnych polskich teatrów na świecie. Instytucja chce rozwijać międzynarodową wymianę artystyczną z instytucjami teatralnymi i organizacjami na świecie, prezentować przedstawienia na najważniejszych festiwalach, zapraszać do współpracy cenionych twórców i twórczynie z zagranicy.

4. Rozwój publiczności 

TR Warszawa to przestrzeń otwarta i dostępna. To teatr, który w centrum wszystkich swoich działań stawia publiczność, wprowadza innowacyjne programy na rzecz dostępu do kultury (np. formaty: TR Bez Barier, Mama Tata do Teatru, Warsztaty Otwarte). TR Warszawa buduje trwałe relacje z ludźmi, rozwija świadomość widzów, inspiruje do twórczego myślenia, a także do poszukiwań i rozwoju opartego na dialogu.

5. Model działania 

Wewnątrz zespołu istotną rolę odgrywa wzajemna, pozbawiona hierarchiczności otwartość na siebie – aktorów, współtwórców, ekip technicznych, czy administracji. Priorytetem jest otwartość na rozwój w oparciu o pasje i talenty, otwartość na rozmowę jako obustronną komunikację, a także równe traktowanie bez względu na pełnione role czy funkcje. Znajduje to odzwierciedlenie w nowej, spłaszczonej strukturze organizacyjnej, która wzmacnia odpowiedzialność wszystkich pracowniczek i pracowników.

To także dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, transparentność finansowa, przejrzyste relacje biznesowe i racjonalne działania komercyjne, które nie kolidują z celami artystycznymi.

TR Warszawa w 2023 roku

Instytucja chce zwiększyć skalę i zasięg oddziaływania programu artystycznego przy zachowaniu tożsamości i profilu, wypracowanego przez zespół TR Warszawa w ciągu ostatnich dwóch dekad. Chce w sojuszu z innymi teatrami wzmacniać status zespołowego teatru artystycznego, rozwijać i upowszechniać w kraju i na świecie osiągnięcia polskiej szkoły teatru.

– Chcemy, aby zespół TR Warszawa generował zmiany w kulturze, kreował nowe prądy w sztuce, a przez to podnosił kompetencje społeczne i kulturowe widza. Kontynuujemy i rozwijamy współpracę z innymi teatrami, instytucjami i organizacjami działającymi w obszarze kultury, aby zwiększyć uczestnictwo w kulturze i wspólnie budować pozycję Warszawy jako jednej z europejskich metropolii, zróżnicowanej społecznie, kulturowo i narodowościowo – przyznali przedstawiciele TR Warszawa.

zdjęcie: facebook.com/TRWarszawa